Søger godt fjernsupport program til Ubuntu

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
BrianSPC

Søger godt fjernsupport program til Ubuntu

Indlæg af BrianSPC »

Som familien´s nørd, er det min opgave at holde gang i alle pc´erne og som regel kan det meste jo løses via fjernsupport :D

De fleste køre Windows XP & 7, og på dem bruger jeg www.logmein.com hvilket er et super godt program og ganske gratis :)

Umiddelbart kan det kun bruges på Windows og Mac, og jeg er så småt begyndt at installere Ubuntu på nogle pc´er og hvilket program kan i anbefale som erstatning for logmein ?

Jeg skal helst kunne logge på fra hvilken som helst pc, enten via en browser eller program på min USB stick.

Har forsøgt med VNC og den indbyggede VNC server i Ubuntu, men er der andre alternativer ?
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Søger godt fjernsupport program til Ubuntu

Indlæg af soundpartner »

BrianSPC skrev:Som familien´s nørd, er det min opgave at holde gang i alle pc´erne og som regel kan det meste jo løses via fjernsupport :D

De fleste køre Windows XP & 7, og på dem bruger jeg http://www.logmein.com hvilket er et super godt program og ganske gratis :)

Umiddelbart kan det kun bruges på Windows og Mac, og jeg er så småt begyndt at installere Ubuntu på nogle pc´er og hvilket program kan i anbefale som erstatning for logmein ?

Jeg skal helst kunne logge på fra hvilken som helst pc, enten via en browser eller program på min USB stick.

Har forsøgt med VNC og den indbyggede VNC server i Ubuntu, men er der andre alternativer ?

du skal huske at bruger du vnc eller lignende så får du en UKRYPTERET forbindelse til maskinen, og derved så bliver maskinens sikkerhed gennemhullet som en sweizerost.
har du en åben vnc server kørende så er der 98% chance for at den er sniffet inden for 24 timer. og når først serveren er fundet så er det walk in the park at komme ind.
der findes værktøjer til at knække koderne til en vnc-server, og jeg har selv eksperimenteret lidt med det, og kunne knække et halvsvagt password på ca 30 sek.
alt efter hastigheden på forbindelsen så kan de fleste vnc-servere knækkes på maks 30-120 min.
mit bud er at du skal lære at bruge terminalen, og derved lære at bruge ssh.
ssh er en krypteret forbindelse og det kræver at du har en konto på maskinen derved er sikkerheden ret høj. desuden er den jo en terminal du får adgang til, så derfor er det super nemt at rette stort set alle problemer
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
John Doe
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af John Doe »

Prøv teamviewer. Det virke på alle platforme, selv iphone, bare google det.
- nu også uden signatur
BrianSPC

Indlæg af BrianSPC »

ok, jeg vil lige se nærmere på det, men jeg har ikke forstand på at bruge terminalen desværre.
Men det vil sige at jeg nok hellere må få slået fjernsupport fra i Ubuntu ?

Jeg vil lige se lidt nærmere på det der teamviewer, jeg har hørt om det før faktisk.
Pihl
IRC nickname: mpih
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Pihl »

Jeg vil også anbefale Teamviewer, som for nylig udkom i en beta udgave til Linux:

http://teamviewer.com/da/download/index ... dAreaLinux
BrianSPC

Indlæg af BrianSPC »

Har lige set på Teamviewer og det ser jo godt ud, MEN koster det ikke en formue ? jeg er mest ude efter en freeware løsning såsom VNC, Logmein ?

Eller har jeg set forkert ?

--

Kender nogen denne løsning : http://www.nomachine.com/products.php

Det består af en , server, node, client . Skal man installere server og node på den man vil yde support til, og så client på min egen ?
Senest rettet af BrianSPC 25. maj 2010, 11:54, rettet i alt 1 gang.
soundpartner
IRC nickname: sound

Indlæg af soundpartner »

BrianSPC skrev:Har lige set på Teamviewer og det ser jo godt ud, MEN koster det ikke en formue ? jeg er mest ude efter en freeware løsning såsom VNC, Logmein ?

Eller har jeg set forkert ?

ifølge http://www.teamviewer.com/da/download/index.aspx

Virksomheder kan bruge de her tilbudte downloads som testversioner - for private brugere er TeamViewer gratis.
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Jeg bruger også team-viewer. Det er gratis (med mindre du har et firma hvor du skal bruge det) og det kan anbefales.
BrianSPC

Indlæg af BrianSPC »

ok SUPER, så er det da Teamviewer jeg skal bruge. Det vil jeg lige prøve at installere så.

Er alle funktioner tilgængelig for private gratis ?

Det ser jo ud som om det kan blive mit nye fjernsupport program til både mac,windows,linux brugere, så er alle samlet under et program.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Er alle funktioner tilgængelig for private gratis ?

Nej det mener jeg ikke. Står det ikke på hjemmesiden?

Jeg er endnu ikke stødt på noget jeg mangler i hjemmeversionen.
BrianSPC

Indlæg af BrianSPC »

Bruger du Manager delen ?

Den vil jo være rigtig smart, da man ikke skal huske på alle IPérne, i Logmein er der nemlig en manager og det fungere super godt.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Ok. Nej det bruger jeg ikke.
Jeg har dog heller aldrig haft brug for at huske nogen ip-adresser på den måde jeg bruger det.

Prøv det nu bare. Det er jo gratis. Så kan du sikkert selv svare på spørgsmålet.
simpel
IRC nickname: simpel
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af simpel »

er der nogen af jer som ved hvordan man opdaterer teamviewer til nyeste beta udgave, kører med stabel men kan ikke supportere en windows da han kører på en nyere
------------------------------------------------------------------
Mvh. Uffe

Det afgørende er ikke, hvad de tager fra dig,
men hvad du gør med resten...
eyvind
Geografisk sted: Smørum

Indlæg af eyvind »

Det er ikke så mange dage siden, at teamviewer tilbød en opdatering (i mit windowsmiljø) ganske gratis, men ellers bare gå ind til teamviewer og hent den nye..............jeg har aldrig brugt den i ubuntu miljøer.
Rigtige mænd tager ikke backup.
simpel
IRC nickname: simpel
Geografisk sted: Holstebro

Indlæg af simpel »

Ja men skulle supportere fra Mint til windows og der løb jeg i problemer men fandt denne løsning

http://mintdanmark.dk/index.php/topic,58.0.html
------------------------------------------------------------------
Mvh. Uffe

Det afgørende er ikke, hvad de tager fra dig,
men hvad du gør med resten...