VLC kan ikke gemme playlister UBUNTUfejl ikke i VLC (LØST)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

VLC kan ikke gemme playlister UBUNTUfejl ikke i VLC (LØST)

Indlæg af Finn Bjerke »

VLC kan ikke gemme playlister, hvad jo er en mangel. Disse her folk har et bud på en løsning, de mener det er et Ubuntu problem og ikke et VLC problem
I don't believe this is a vlc 1.0.3, 1.0.2 issue, merely a qt-config one. Noting that save playlists works for both 1.0.2 and 1.0.3 on 8.04, but not on a default 9.10 qt-confi The only apparent difference is the interface itself, so suggest installing qt4-config and picking a different gui style ( cleanlooks works here fine, playlists are created and saved Using the 'save as' dialog.

Code: Select all
sudo apt-get install qt4-qtconfig

found in system -> preferences -> qt4 settings

Her er hele tråden:
http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=13&t=67709

jeg fatter bare ikke helt hvad de mener med "qt" selvom jeg læser her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Qt_%28framework%29

Gør det nogen klogere? QT= quity = "nuttet"???
Senest rettet af Finn Bjerke 2. maj 2010, 11:10, rettet i alt 1 gang.
Kardemommeloven er en god ting.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: VLC kan ikke gemme play-lister fejl i Ubuntu ikke i VLC

Indlæg af soundpartner »

Finn Bjerke skrev:VLC kan ikke gemme playlister, hvad jo er en mangel. Disse her folk har et bud på en løsning, de mener det er et Ubuntu problem og ikke et VLC problem
I don't believe this is a vlc 1.0.3, 1.0.2 issue, merely a qt-config one. Noting that save playlists works for both 1.0.2 and 1.0.3 on 8.04, but not on a default 9.10 qt-confi The only apparent difference is the interface itself, so suggest installing qt4-config and picking a different gui style ( cleanlooks works here fine, playlists are created and saved Using the 'save as' dialog.

Her er hele tråden:
http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=13&t=67709

jeg fatter bare ikke helt hvad de mener med "qt" selvom jeg læser her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Qt_%28framework%29

Gør det nogen klogere? QT= quity = "nuttet"???

qt er et framework som bruges til at lave den grafiske brugerflade. jeg ved ikke helt hvordan jeg kan forklare det med selve programmet det foregår jo i selve maskinen og er en stump kode. i stedet for at skulle kode helee den grafiske brugerflade til priogrammet i hånden har man valgt at bruge qt som gør nogle af tingene af sig selv. f.eks i stedet for at skulle programmere et vindue på 500x250 pixels hvor du i bund og grund skal fortælle hvad hver eneste pixel skla lave, så kan du bruge qtog bare sige vindue på 500x250 pix og så laver qt selv et vindue med alt hvad dertil hører (knapper, tittel, ramme osv)
hvis du koder det hele selv så vil det altid se ud som det er kodet, men bruger man f.eks qt så følger vinduet også det tema man installerer osv.
qt er crossplatform og selve kodningen til qt er den samme om det er til linux, mac, windows eller sågar en mobiltelefon. du fortæller at der skal være et vindue og så klarer qt ærterne og laver vinduet således at det passer ind i det device man nu kører selve programmet på. det gør det en del nemmere at kode et gui der er ens på alle platforme, men dog følger det generelle udseende af det sted det nu køres
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

VLC version?
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Nå der er tale om at VLC version 1.0.2 og 1.0.3 playlist funktion IKKE virker på Ubuntu 9.10, mens at VLC version 1.0.2 og 1.0.3 playlist funktion virker virker på Ubuntu 8.04. Der forlyder intet om Ubuntu 9.04, men en sådan har jeg på den bærbare. Så det skal da lige testes. Det som er lidt sjovt er at når man opgraderer både Ubuntu og VLC så er der jo mindst 2 (måske 3) fejlmuligheder.

"QT" er så en slags grafisk høj-niveau sprog, lidt ligesom smalltalk i gamle dage? (jeg ved ikke hvad jeg taler om, prøver bare at være smart sorry)

Konklusion de giver Qt4 I uBUNTU 9.10 skylden for fejlen og mener at VLC er ok. jeg fatter ikke meget af kionsekvenserne af den ordre:

so suggest installing qt4-config and picking a different gui style ( cleanlooks works here fine, playlists are created and saved Using the 'save as' dialog.

Måske fejlen er noget helt tredje?? hmm mere kaffe
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

funktionen "save spilleliste (cTRL+y) funker IKKE i Ubuntu 9.04 med VLC 1.0.2.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Står du og skal til at opgradere til 10.04 eller springer du over?
I VLC 1.0.6 i ubuntu 10.04 fungerer det. Dog betinget af at man husker at kalde sin playlist .xspf til efternavn, eller forstår VLC ikke hvad det er (åbenbart) - Totem er ligeglad den æder det uanset.
Så hvis du skal opgradere, så skal du ikke bruge for lang til på at rive hårene ud af hovedet over den bug. Og det ER en bug i VLC - den er kendt og anerkendt, dog hadet mere end elsket.
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

tak for input.

Jeg skal ikke rive mit hår ud, det falder af at sig selv. Navnlig når jeg lytter til politisk debat i Danmark ;-)

10.04 er et godt spørgsmål. Jeg har den luxus at have Ubuntu på 2 maskiner. en stationær og en bærbar.

Den stationære får Ubuntu 10.04.
På den bærbare virker batteriet ikke med Ubuntu 9.10, batteriet virker derimod med 9.04, så jeg skal lige se en "bugliste" før jeg opgraderer den.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

God idé at se tiden an. Det kan forhindre mange problemer. Kan du evt. teste batteriet med en live-cd eller er det ikke nok?

Nå, men det virker i senere VLC versioner. Du kan sikkert også installere senere version under 9.04 hvis det var noget. Har ikke lige en opskrift på rygraden med det er noget med at finde et jaunty repos der indeholder en senere VLC-version.
Finn Bjerke

Indlæg af Finn Bjerke »

Det er godt at se tiden an, jeg blev tvunget til at nedgradere min 9.10 til 9.04 på den bærbare. Det ser dog ud til at 10.4 er interessant og lidt nysgerrig er man vel altid :-)

Det pudsige er at VLC virkede med funktionen "gem spillelister " da der var en tidligere VLC end 1.0.2 på Ubuntu 9.04 hvis jeg ellers husker rigtigt. Det gør jeg ikke altid
Finn Bjerke

Re: VLC kan ikke gemme playlister UBUNTUfejl ikke i VLC (LØST)

Indlæg af Finn Bjerke »

Det virker med Ubuntu 10.04 og VLC 1.0.6