Hvad går folk ellers og laver?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af snigepige »

Må man også skrive hvis man ikke rigtigt laver noget? Skal hen at handle om lidt, meeeeen skal liiiiige tage mig sammen. Og senere skal jeg rydde op hvis ikke jeg går omkuld (søvnløs nat)
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af Jarlen »

Ikke at lave noget er vel også en beskæftigelse?... nærmest :-)

Fik du egentlig nogensinde IRC til at virke?
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
snigepige
Indlæg: 284
Tilmeldt: 3. aug 2008, 19:13
IRC nickname: Snigepige
Geografisk sted: Nykøbing Mors

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af snigepige »

Jarlen skrev:Ikke at lave noget er vel også en beskæftigelse?... nærmest :-)

Fik du egentlig nogensinde IRC til at virke?


Yep yep, det var jo superenkelt :D
Mange hilsner Gry
---------------------------------------------------------------------------------------
http://jegharenmeningom.wordpress.com/
http://twitter.com/Snigepige

Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af Jarlen »

Det var godt, jeg glæder mig til at møde dig i real-time :P
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Don S
Indlæg: 473
Tilmeldt: 3. dec 2007, 21:41
IRC nickname: Don_S
Geografisk sted: Melby, Nordsjælland

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af Don S »

Jeg går med stærke overvejelser om, at begynde at spille tværfløjte... Har det ligesom jeg havde, da jeg hørte Theremin første gang; dette instrument må jeg eje og lære (selvom det ikke er første gang jeg har hørt tværfløjte) - og med Theremin'en har jeg ikke fortrudt det. Tror måske man skulle finde en brugt eller spørge en musik-forretning om man kunne låne en, bare for at se om der nu også var noget i det.
Billede

Billede Billede
Jeg
Indlæg: 393
Tilmeldt: 20. apr 2008, 13:07
Geografisk sted: Århus

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af Jeg »

Jeg vil gerne bygge en ukulele. Jeg har bare ingen anelse om hvor jeg skal begynde..
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af eitreach »

Don S skrev:Jeg går med stærke overvejelser om, at begynde at spille tværfløjte... Har det ligesom jeg havde, da jeg hørte Theremin første gang; dette instrument må jeg eje og lære (selvom det ikke er første gang jeg har hørt tværfløjte) - og med Theremin'en har jeg ikke fortrudt det. Tror måske man skulle finde en brugt eller spørge en musik-forretning om man kunne låne en, bare for at se om der nu også var noget i det.


Tværfløjte er fedt. Ian Anderson er nok mit største idol lige på det felt. Jeg er dog kun nået igang med noget mindre, nemlig pennywhistles - men det er en start..

Jeg går og tænker og analyserer for meget. Jeg hader når jeg får det sådan. Det tager al min energi og alle mine ressourcer.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af lath »

Jeg nyder endeelig at have fri efter en del eksamener. Finalen idag var rigtig god. Netværksteknologi: 12 :D
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Casper Hansen
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 23. jan 2008, 17:47

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af Casper Hansen »

Ironisk nok har jeg en virus :(
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af Jarlen »

lath skrev:Jeg nyder endeelig at have fri efter en del eksamener. Finalen idag var rigtig god. Netværksteknologi: 12 :D

Tillykke! :-) Hvad handler det fag om mere specifikt?

Jeg måtte selv "nøjes" med 10'eren da jeg havde "Introduktion til Telekommunikation" :-P
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
lath
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 27. apr 2008, 02:16
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af lath »

Jarlen skrev:
lath skrev:Jeg nyder endeelig at have fri efter en del eksamener. Finalen idag var rigtig god. Netværksteknologi: 12 :D

Tillykke! :-) Hvad handler det fag om mere specifikt?

Jeg måtte selv "nøjes" med 10'eren da jeg havde "Introduktion til Telekommunikation" :-P


Kig på ITLAN1: http://kursuskatalog.iha.dk/Course.aspx?CourseCode=ITLAN1-U01&Language=da-DK
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Jarlen
Indlæg: 834
Tilmeldt: 1. jun 2008, 18:23
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af Jarlen »

Ok, det lyder da meget cool. Noget mere praktisk end det kursus jeg havde. Det lyder næsten som en Cisco eksamen :-P
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)
Darmann
Indlæg: 706
Tilmeldt: 18. dec 2008, 08:27
Geografisk sted: Hedensted

Hvad bruger i tiden til som i har fået til overs

Indlæg af Darmann »

Lillemor kom med en lille info om at hendes pc med Windows XP var blevet sløv og om jeg ville kigge på den jamen lille skat det gør jeg gerne :lol: nå jeg kiggede så på den først fjernede jeg de ting som ikke skulle bruges til noget(½ time røg) :shock: så lavede jeg en diskoprydning(½ time røg) :? og så blev det til en virusscaning(2.t 15min. røg) :x og til sidst en diskfragtmentering(2½ time røg) :o

Brugt tid:
Fjernnelse i af unødvendig data: ½ time
Diskoprydning:½ time
Virusscaning: 2t 15min.
Diskfragtmentering: 2½ time
Samlet forbrug:5t 45min.(jeg sad selv ved pc'en i ca.1½ time ud af de 5t 45min.)

hvis jeg nu fik samme opgave på en pc med Ubuntu hvad skulle jeg så gøre :?: for der skal jo ikke fjernes virus(2t 15min. sparet) diskfragtmentering skal heller ikke udføres da Ubuntu selv gør det(eller noget der svare til det)(2½ time sparet) så er der kun fjernelse af unødvendig data der skal til for hvis det er nok har jeg jo massere af tid til andre ting på min pc hvad bruger i tiden til?
Med venlig hilsen

Darmann
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
Indlæg: 10724
Tilmeldt: 26. apr 2008, 19:27
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Hvad bruger i tiden til som i har fået til overs

Indlæg af Christian.Arvai »

@ Darman


For at holde forum overskueligt, er emnet blevet sammenlagt :)

MVH Redaktør-Team
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
eitreach
Indlæg: 2478
Tilmeldt: 24. jul 2007, 19:32
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Re: Hvad går folk ellers og laver?

Indlæg af eitreach »

Jeg går og taber mig, for en gangs skyld. Lige over 13 kilo, siden den 28. oktober. Jeg er så hardcore at det gør helt ondt.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393