Der må være noget galt med dit link til apt:adobe-flashplugin. Jeg skrev det både som adresse og som googlesøgning i Firefox på Lubuntu-maskinen. Det findes heller ikke i software centret.
Jeg åbnede 'Yderligere drivere' (LUbuntu vidste straks, at det var Nvidia, jeg ville have) og valgte version 173, som var det største nummer. Det tog en hulens tid at installere den. Efter genstart var opløsningen 640x480 og der fandtes ingen bedre
. Skærmen hed default i stedet for VGA-1. Så prøvede jeg med en 'Update efter udgivelse 173' med samme resultat. Det tog en hulens tid at fjerne den igen; men efter genstart var jeg tilbage til VGA-1 med 1024x768, og kunne ændre til 1360x768 i Terminal
.
Min konklusion må være, at den nye driver er dårligere end den gamle. Eller er det forkert? Men efter genstart står der stadig 'Out of range 93.0 kHz / 50 Hz' i et lille vindue på skærmen i et par minutter, hvorefter den starter op i 1064x768.
I en vejledning for Ubuntu på internettet stod der, at man i Terminal kunne skrive
Kode: Vælg alt
$ gksudo gedit /etc/gdm/Init/Default
og så skrive de tre xrandr linier dér. Men filen findes ikke i LUbuntu. Hvis en sådan fil køres af LUbuntu ved start, kan det måske betale sig at gøre sådan noget? Men så er der måske ingen vej tilbage?
Tror du, jeg skal installere LUbuntu om igen med det nye grafikkort?