christian.arvai skrev:det var sjovt at der er andre herinde der er dyrker sejlsport, jeg han selv sejlet meget i Drabant 38 (mine forældre var med til at udvikle den bådtype), desuden nogle Dm i drabant 24 og Lm 23, men overall var det hver weekend hele sommeren og alle ferier der blev brugt på vandet, pga at jeg lige har købt hus er det eneste jeg pt har en Flipperjolle, men kors hvor er den også svær at sejle hvis der kommer vind
ps: var det ikke vildt spændene at sejle på aurora ?
Jo det var superlækkert. Men det var jo bare en bette sviptur på en uge. De sidste år har vi ikke været så meget afsted, og det virker lidt til at min far ikke er så hooked på det længere, så derfor tager jeg duelighedsbevis nu så jeg kan sejle uden han skal med. Har aftalt med en veninde at vi skal tage en tur til sommer, men om det bliver fjordsejlads eller om vi tager ned langs østkysten tager vi til den tid.
Kender ikke så meget til det med bådtyper, ved lidt om de sprydstagsriggede men ellers ikke. Eneste fordom er at glasfiber-både er mærkeligt noget - har ikke lyst til at sejle rundt i noget der er rørt op i en spand