AJenbo skrev:Det giver ingen mening for mig, vi kan jo ikke lave en side der viser hvad der er galt med din maskine, og slet ikke hvad der er galt med alles, og på ingen måde inden de har rapporteret problemet.
Det kan blive et helt centralt sted at orientere sig om, hvorvidt andre også har problemer, og hvor man går hen for at løse sine egne, og der vil så direkte som muligt være en mulighed for at rapportere og søge hjælp.
Lad mig tage et eksempel.
Jeg havde på et tidspunkt problemer med flash, som var holdt op med at fungere.
Der gik nogle uger, før jeg fik gjort noget ved problemet, og på det tidspunkt var der intet aktuelt i forum om problemet, og jeg havde ikke tillid til, at der var en opateret guide, som kunne løse det .
Så jeg søgte i stedet i forum og fandt et indlæg fra Stra:
https://ubuntudanmark.dk/forum/viewtopic.php?p=139964#p139964
har du fået opdateret/installeret flashinstaller ?
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install flashplugin-installer
Det var i en tråd, hvor det ikke passede, og jeg kunne ikke give ham points, men det løste problemet.
Sådan et forløb får mig til at tænke, at der noget, der må kunne gøres bedre.
Havde den omtalte statusside været tilgængelig, så kunne jeg bare klikke på tidligere hændelser, og så ville jeg få en oversigt over, hvornår problemet opstod, og hvornår hvilken flash-kode blev godkendt til problemløsning, og det ville samtidigt lette redaktionen for mange ens spørgsmål i forum..?
Og i forbindelse med dette emne gælder selvfølgelig også, at konstruktøren af et hjælpescript ( ikke bare "kaj" ) , som skal sende brugeren on-line for at få hjælp, han har brug for at have tillid til, at de pågældende links er pålidelige og fremadkompatible.