zob skrev:Gad vide hvorfor du har flash-version 9?
Det kunne være det skulle være et forslag til dabuntu-folkene så - flash 10.
Til gengæld burde det nu ikke være grunden til at du ikke har lyd (jeg har da også brugt flash 9 engang og det virkede fint), og som du siger, har du jo også lyd på komogvind. Måske Jimmy er frisk på at teste lidt. Har du selv noget med dabuntu på Jimmy?
Det har jeg da - I skrivende stund sidder jeg på min Dabuntu 10.04 LTS installation for lige at afprøve påstanden om, at Flash ikke skulle være den seneste. Dette kan jeg afkræfte.
Min Dabuntu installation ligger urørt hen, forstået på den måde, at jeg intet har installeret ud over hvad Dabuntu kommer med som default. Dog har jeg installeret nVidia-driveren for at skire mig, at alle effekter virker efter hensigten, hvilket de også gør. Flash er, efter at jeg har opdateret systemet, og intet andet, i version 10. Så hvordan nogen kan have fået Flash 9 installeret i stedet er lidt af en gåde, understreget af det faktum, at der heller ikke skulle være lyd på nævnte Flash 9.
Som en mulig løsning på problemet kan det anbefales, at man installerer Ubuntu Tweak:
http://ubuntu-tweak.com/downloads/Følg instruktionerne på denne side, og du er "home free".
Ubuntu Tweak er et rigtig godt værktøj, hvor du også kan få en række helt nye programmer installeret. Men pas på - Du KAN smadre din installation, hvis du laver fejl med det program.
Ubuntu Tweak er, som alle andre programmer under GNU/Linux skruet sådan sammen, at det
gør, hvad det bliver bedt om, og gør det
godt.