Det er helt iorden. Jeg er selv total newb, men jeg prøver at suge til mig.
Du skal tage hele den mappe der er downloadet og flytte den over i plugin mappen. Så kan du dobbeltklikke på den downloadede mappe og derinde ligger den fil du skal bruge. Jeg mener at jeg kopierede den, trykkede på tilbage og indsatte den i plugin mappen. Så fungede flash.
sådanUBUNTU skrev:Jeg tror også, at det er noget der rammer nye installationer i de her dage. Lad os håbe, at de løser det hurtigt. Jeg var inde på det engelske Ubuntu Forum, hvor jeg fandt løsningen (på mit problem i hvert fald.
Strandridder skrev:Supert det er gjort men jeg forstår ikke hvordan jeg skal trække libflashplugin filen over i plugin mappen???
Jeg beklager jeg er meget ny i det her
Hvis der skal trækkes, kan du bare åbne et vindue mere på samme måde. Ellers kan du højreklikke på filen og vælge kopiér, og så vælge indsæt i destinationsmappen.
Tvivler ikke på det virker, Planet-reptile, men det er altså ikke nødvendigt at kopiere hele det downloadede tar-arkiv til plugin-mappen. Kun filen libflashplugin.so.
Det ser ud til jeg godt kan kopier den men jeg kan ikke lige den ind i plugin mappen??
Den åbner også et helt ny vindue når jeg dobbelt klikker på den, er det rigtig??
eitreach skrev: Hvis der skal trækkes, kan du bare åbne et vindue mere på samme måde. Ellers kan du højreklikke på filen og vælge kopiér, og så vælge indsæt i destinationsmappen.
Man skal dog være opmærksom på, at /usr/lib/firefox/plugins/ skal åbnes som "root" (dvs. med en sudo/gksudo kommando)
Du kan godt åbne den ? Hvad betyder "den". Du må lige være mere specifik. Den fil du downloader fra Adobe er et arkiv ligesom en zip-fil. Prøv lige at følge min guide, skridt for skridt og skriv, hvad det er, der driller.
sådanUBUNTU skrev:Du kan godt åbne den ? Hvad betyder "den". Du må lige være mere specifik. Den fil du downloader fra Adobe er et arkiv ligesom en zip-fil. Prøv lige at følge min guide, skridt for skridt og skriv, hvad det er, der driller.
Ja altså jeg følger din anvisninger helt som du siger og det virker alt sammen. Det eneste jeg ikke kan er at få libflashplugin.so filen over i plugin mappen. Den kan jeg hverken trække eller kopier