ACER ASPIRE ONE linux

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Warhawk
Geografisk sted: Esbjerg

Re: ACER ASPIRE ONE linux

Indlæg af Warhawk »

momsemor skrev:Tak for svaret. Jeg går igang med, at hente Eeebuntu og programmet til, at lave USB-sticken.
Kan det betyde noget, at jeg ikke havde slået mit anti-virus program (Norton) fra, da jeg hentede Eeebuntu 1. gang ? Bare en tanke :?:
Vh. Momsemor

I teorien burde det ikke betyde noget. Programmet skanner muligvis filen (alt efter dine indstillinger), men ændrer ikke i den. Dog har jeg oplevet at Norton skal deaktiveres i visse situationer, men det var dengang jeg kørte Windows for år tilbage.
/Michael
---

Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
momsemor
Forfatter
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Re: ACER ASPIRE ONE linux

Indlæg af momsemor »

Godaften...
Hulk :( nu har jeg lavet ny USB-stick og installeret helt efter vejledningen, hentet opdateringer osv. vha. det script jeg hentede og kørte fra terminalen, som der stod i vejledningen. Jeg sad så og kiggede på alle de ord og tal, der løb over skærmen, for at se om der var nogen forskel fra de andre gange. Der var 173 opdateringer denne gang mod 161 i går, så jeg troede alt var OK meen... da jeg var færdig kom der ikke "den røde pil" med de grafiske opdateringer, som der stod scriptet ikke kunne klare og da jeg genstartede nåede jeg lige, at se, at der var en 15-18 linier i opstartsbilledet, hvor der stod noget med: "no such file or directory" eller "cannot access" Det går så hurtigt og selvom jeg trykkede på "pause" virkede det ikke.
Jeg prøvede også, at gå i "terminal" og skrive som foreslået tidligere: cat /etc/fatab og fik samme svar, som før jeg startede forfra: No such file or directory
Hvad pokker gør jeg galt :?: Jeg formaterede USBen og tjekkede den (fat32) inden jeg begyndte, så jeg forstår ingenting :cry: måske jeg skulle prøve, at hente Eeebuntu direkte fra den officielle side i stedet for fra det link i vejledningen, ja hvad ved jeg :?:
Hjælp, hjælp forslag modtages med glæde :)
Vh. Momsemor
Vh. Jannie