Ved at lave en direkte henvisning til eks FAQ, evt. nybegynderforum og guides så leder vi brugeren på rette kurs med det samme
Både og ...... en henvisning til FAQ giver et ret godt indblik i forumets opbygning, opførselscodecs og hvordan det skal bruges, så den ide er god nok.
Ideen med at henvise til Guides og HowTo's er jeg selvfølgelig som guideskriver meget glad for, men som redaktør er jeg bekymret for om der er endnu flere nye brugere der skriver urelaterede spørgsmål i Guides og HowTo's, i forvejen virker det nogle gange som om at enkelte nye brugere overser forumets muligheder, og går direkte ind i Guides og HowTo's for at stiller deres spørgsmål, hvorefter vi (Redaktør-Team) skal flytte indlæggende og siden hen slette skyggeemner, så jeg er ikke enig i at det vil give "færre nybegynder problem-tråde de forkerte steder", desuden ligger Guides og HowTo's i forvejen meget synligt på https://ubuntudanmark.dk/forum/ , så folk burde rimeligt nemt kunne finde den allerede nu, og jeg vil da lige benytte lejligheden til at sige, at jeg ikke mener vi skal ind på "RTFM" (read the f....... manuel) over for nye brugere, det sender et signal jeg ikke syntes er helt i overensstemmelse med ideen og ånden i Ubuntu.