Icedtea-plugin

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Icedtea-plugin

Indlæg af Ivan »

Har lige kigget ovenstående igennem og fundet ud af at det må være følgende der har gjort det

Kode: Vælg alt

sudo touch /usr/share/man/man1/itweb-settings.1.gz

sudo touch /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64/jre/bin/itweb-settings

sudo touch /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin/itweb-settings

sudo apt-get install -f
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Maja

Indlæg af Maja »

Kære Stra, sådan ser det ud når jeg prøver:

sudo mkdir -p /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin/javaws

og derefter:

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get check -y && sudo apt-get autoremove -y --force-yes && sudo apt-get clean -y --force-yes && sudo apt-get update -y && sudo apt-get upgrade -y --force-yes

Sætter icedtea-netx:amd64 (1.5.1-1ubuntu1) op ...
update-alternatives: advarsel: tvinger ominstallation af alternativet /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64/jre/bin/itweb-settings, da lænkegruppen itweb-settings er ødelagt
update-alternatives: advarsel: erstatter ikke /usr/share/man/man1/itweb-settings.1.gz med en lænke
update-alternatives: advarsel: tvinger ominstallation af alternativet /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64/jre/bin/itweb-settings, da lænkegruppen itweb-settings er ødelagt
update-alternatives: advarsel: erstatter ikke /usr/share/man/man1/itweb-settings.1.gz med en lænke
update-alternatives: bruger /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin/javaws til at give /usr/bin/javaws (javaws) i manuel tilstand
update-alternatives: fejl: alternativ-sti /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin/itweb-settings findes ikke
dpkg: fejl under behandling af pakken icedtea-netx:amd64 (--configure):
 underproces installerede post-installation-script returnerede afslutningsstatus 2
dpkg: afhængighedsproblemer forhindrer konfiguration af icedtea-7-plugin:amd64:
 icedtea-7-plugin:amd64 afhænger af icedtea-netx (= 1.5.1-1ubuntu1); men:
  Pakken icedtea-netx:amd64 er ikke sat op endnu.

dpkg: fejl under behandling af pakken icedtea-7-plugin:amd64 (--configure):
 afhængighedsproblemer - efterlader den ukonfigureret
Der opstod fejl under behandlingen:
 icedtea-netx:amd64
 icedtea-7-plugin:amd64
Maja

Indlæg af Maja »

Så, hvordan opretter man de manglende stier?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Har du også kørt de kommandoer Ivan forslog?

Jeg kan se den stadig klager over følgende mangler:

sudo mkdir -p /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin
sudo touch /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin/itweb-settings
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

Ville det ikke være nemmere for stakkels Maja at forsøge sig med en ny installation med 14.04 i stedet?
Når lejligheden byder sig.
gaffa

Indlæg af gaffa »

Fejlen er rettet i vivid.

Du kan forsøge dig med de nye pakker ved at køre denne linie i Terminalen.

cd /tmp; wget http://dk.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/i/icedtea-web/icedtea-netx-common_1.5.2~rc1-1ubuntu1_all.deb http://dk.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/i/icedtea-web/icedtea-netx_1.5.2~rc1-1ubuntu1_amd64.deb http://dk.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/i/icedtea-web/icedtea-7-plugin_1.5.2~rc1-1ubuntu1_amd64.deb http://dk.archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/main/i/icedtea-web/icedtea-plugin_1.5.2~rc1-1ubuntu1_all.deb; sudo dpkg -i icedtea-netx-common_1.5.2~rc1-1ubuntu1_all.deb icedtea-netx_1.5.2~rc1-1ubuntu1_amd64.deb icedtea-7-plugin_1.5.2~rc1-1ubuntu1_amd64.deb icedtea-plugin_1.5.2~rc1-1ubuntu1_all.deb; cd
Maja

Indlæg af Maja »

Hey.
Jeg har forsøgt mig med Gaffas løsning og derefter Ivans løsning. Efter at have genstartet computeren efter hver forsøg er der stadig plugin problemer ved nem-id på e-boks. Jeg tror jeg vil læne mig op af Klaus Rasmussenś vise ord om at java-script ikke kræver icedtea-plugin. Jeg venter til december.
Men Tusind Tak for hjælpen, jeg er virkelig imponeret over de der visuelle genskabelser af problemet og den hurtige respons!!
Mvh Maja
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Desværre er problemet jo at du ikke kan installere pakker så du vil heller ikke kunne installere andre programmer eller sikkerheds opdateringer. Så jeg ville bestemt råde dig til enten at løse problemet eller lave en ny installation. Hvordan ser det ud når du køre install -f nu? Fik du kørt den sidste kommandoer jeg forslog?
Maja

Indlæg af Maja »

Aha, AJenbo. Jeg troede at problemet kun var ved den der icedtea...
Maja

Indlæg af Maja »

Problem solved!!!!!

Tak fordi du er så ekstremt ihærdig AJenbo. Det var sudo mkdir -p /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin , der var den sidste, som jeg manglede. Det var ikke nok at genstarte browseren, men krevede lige at genstarte computeren før at nem-id virkede.

Wobewobedub!!!! :D
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Fedt at det blev løst :) Det kan være du lige bør køre opdateringshåndtering for at runde det hele af.
K. Nielsen
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af K. Nielsen »

De samme problem her med Eboks og netbank, kørte som Ivan foreslog i terminal alt blev løst.