Sætter icedtea-netx:amd64 (1.5.1-1ubuntu1) op ... update-alternatives: advarsel: tvinger ominstallation af alternativet /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64/jre/bin/itweb-settings, da lænkegruppen itweb-settings er ødelagt update-alternatives: advarsel: erstatter ikke /usr/share/man/man1/itweb-settings.1.gz med en lænke update-alternatives: advarsel: tvinger ominstallation af alternativet /usr/lib/jvm/java-7-openjdk-amd64/jre/bin/itweb-settings, da lænkegruppen itweb-settings er ødelagt update-alternatives: advarsel: erstatter ikke /usr/share/man/man1/itweb-settings.1.gz med en lænke update-alternatives: bruger /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin/javaws til at give /usr/bin/javaws (javaws) i manuel tilstand update-alternatives: fejl: alternativ-sti /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin/itweb-settings findes ikke dpkg: fejl under behandling af pakken icedtea-netx:amd64 (--configure): underproces installerede post-installation-script returnerede afslutningsstatus 2 dpkg: afhængighedsproblemer forhindrer konfiguration af icedtea-7-plugin:amd64: icedtea-7-plugin:amd64 afhænger af icedtea-netx (= 1.5.1-1ubuntu1); men: Pakken icedtea-netx:amd64 er ikke sat op endnu.
dpkg: fejl under behandling af pakken icedtea-7-plugin:amd64 (--configure): afhængighedsproblemer - efterlader den ukonfigureret Der opstod fejl under behandlingen: icedtea-netx:amd64 icedtea-7-plugin:amd64
Hey. Jeg har forsøgt mig med Gaffas løsning og derefter Ivans løsning. Efter at have genstartet computeren efter hver forsøg er der stadig plugin problemer ved nem-id på e-boks. Jeg tror jeg vil læne mig op af Klaus Rasmussenś vise ord om at java-script ikke kræver icedtea-plugin. Jeg venter til december. Men Tusind Tak for hjælpen, jeg er virkelig imponeret over de der visuelle genskabelser af problemet og den hurtige respons!! Mvh Maja
Desværre er problemet jo at du ikke kan installere pakker så du vil heller ikke kunne installere andre programmer eller sikkerheds opdateringer. Så jeg ville bestemt råde dig til enten at løse problemet eller lave en ny installation. Hvordan ser det ud når du køre install -f nu? Fik du kørt den sidste kommandoer jeg forslog?
Tak fordi du er så ekstremt ihærdig AJenbo. Det var sudo mkdir -p /usr/lib/jvm/java-8-openjdk-amd64/jre/bin , der var den sidste, som jeg manglede. Det var ikke nok at genstarte browseren, men krevede lige at genstarte computeren før at nem-id virkede.