K. Nielsen skrev:Hej
Lath skrev den 8. jun En opgradering af hardwaren vil så være omkring de 1200 kr, og du får så en 4 kerne 2 GHz processor (Athlon 5350) + 8 GB RAM, og et bundkort med USB 3.0 og 3 grafikporte: HDMI, DVI, og VGA (D-sub stik). APUen har et indbygget ATI grafikkort, og APUen bruger kun 25 Watt., spørgsmål den opgradering vil den kun koste omkring kr. 1200 , måske har jeg ikke læst det rigtig.
Jeg har en IBM ThinkPad T42 med dokstation, Hukommelse 1001,1 MIB, Processor Intel(r) Pentium(r) M processor 1.80GHZ. CPU har pae, kan jeg gøre det samme og hvad beløb og hvor er det jeg skal købe det.
Jeg gættede på at du havde en desktop computer.
Opgraderinger er meget mere begrænset for laptops. Læs: Du kan ikke opgradere bundkortet.
På den anden side så koster en standard mini tower desktop kabinet med strømforsyning kun et par 100 kr ekstra, du kan måske godt få den butik Ajenbo arbejder for til at lave et færdigt system til dig (koster nok nogle ekstra par 100 kr), hvis du ikke har mod på at bygge din egen computer på grund af manglende viden.
Bonus er at Ajenbo kan teste om alt virker med Ubuntu inden du køber den.
Du kan måske godt indlevere din Tænkepadde til Ajenbos butik, og de kan så genbruge harddisken, hvis den har et hardware interface(SATA), der understøttes af det nye bundkort. Harddisken er der så selvfølgelig ingen garanti på fra deres side af. (harddisken er ikke computeren/din Tænkepadde, men det vidste du sikkert godt.)
/Lars
Edit: Detalje tilføjet