@swotie. Det ser bare ud som om at der er en misforståelse. Compiz installeres som default med BÅDE dabuntu og med en helt almindelig ubuntu. Du kan se om du kører compiz ved f.eks. at skrive
Hvis der står et eller andet med compiz, så kører den. Prøv ellers at vælge "ekstra" under System-Indstillinger-Udseende-Visuelle Effekter. Så skulle den køre.
så kører jeg dabuntu ... det ser squ godt ud .... Jeg har været ved at se på alle de programmer der følger med ... også Screenlets ... men nu ligger den oppe i panelet ved siden af datoen, men jeg kan ikke lukke den ned igen ... hvordan får jeg lukket den ned ?
Det er rigtigt lækkert man kan se dr.dk/det vil jeg se ... det går rigtigt godt med at se de gamle programmer og høre live radio ... men hvis jeg vil se live tv, har jeg ingen lyd på
både og ... hvis jeg spiller på http://www.komogvind.dk, så har jeg lyd på ... det kører oz i flash
henrik@henrik-desktop:~$ lsb_release && uname -a No LSB modules are available. Linux henrik-desktop 2.6.32-22-generic-pae #33-Ubuntu SMP Wed Apr 28 14:57:29 UTC 2010 i686 GNU/Linux
Nu kender jeg jo ikke Dabuntu. Prøv at kikke evt. i Programmer->Lyd&Video og se om du har noget der hedder PulseAudio Device Chooser. Hvis du har det så kør den og åbn den fra system tray og vælg volumen kontrol - "Afspilning" og se om du kan fedte dig til lidt lyd.
Undskyld. Jeg så lige at der er kommet en lignende feature i lydindstillinger-Programmer. Det er den du kommer ind i fra "lydindstillinger" ved dit højttalerikon øvert til højre.
pulse audio chooser var ikke installeret så det gjorde jeg så ... men det hjalp heller ikke ... hár lyd på en masse ting ... bl.a. oz skype både input og output