Klaus Rasmussen skrev:marie@idiomatic skrev:Hvordan skal jeg forholde mig til dét dér RAID-halløj?
RAID eller Redundant Array of Inexpensive Disks, er en måde at arrangere flere diske, som var de én. Hvis ikke du har det, kan du se bort fra det.
Jeg ved ikke om jeg har det.
Men nu er jeg inde i BIOS for at foretage de omtalte indstillinger, eller hvad det nu er jeg skal ("recover BIOS setting").
Det første jeg bemærker, er at min usb (som BIOS-opdateringen ligger på) står som eneste mulighed under "Boot Priority"! Under "Storage Information" fremgår både SSD'en og HDD'en, men jeg kan tilsyneladende ikke få lov at vælge dem under "Boot Priority".
Så spørgsmålet er hvilken rækkefølge jeg bør gå frem i nu, og hvad jeg helt præcis skal gøre. Skal jeg måske begynde med "nulstilling til standardindstillingerne" (det er bare at trykke F5) og håbe at bootrækkefølgen derefter ser bedre ud?
Og hvad med usb'en - kan/skal jeg trække den ud nu? Eller bliver systemet forvirret når eneste bootmulighed forsvinder (selv om der selvfølgelig ikke reelt kan bootes fra den)?