Langsomt internet i browser

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
tuxx
IRC nickname: tuxx
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Langsomt internet i browser

Indlæg af tuxx »

Så er det umiddelbart heller ikke dit problem.

Jeg må melde pas :-(
// Martin | RLU # 131406
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Desktop
Ubuntu 12.04 LTS 'Precise Pangolin' x86-64 @ Laptop
Lubuntu 12.04 'Precise Pangolin' i386 @ Workbench Desktop
Debian 6 'Squeeze' x86-64 @ Server
fpG
Geografisk sted: Køge

Indlæg af fpG »

Det er mærkeligt. Hvis jeg har 2 faner åben i firefox kan den ene side køre lynhurtigt når jeg trykker rundt på siden. Og den anden side hænger totalt i bremsen.
fpG

Indlæg af fpG »

Nu har jeg prøvet på 2 andre trådløse netværk og det lader til at det er præcis det samme. Det ene øjeblik funker det bare og næste går den helt død. En blanding af meget langsom og helt stoppet. :(
Irretrende hvis mit Ubuntu eventyr skal stoppe så hurtigt, for det virker jo som et lækkert system, men uden stabilt internet kan det jo være ligemeget.
Stra
Geografisk sted: Ikast-Herning

Indlæg af Stra »

Kan jeg for må dig til at prøve en anden browser, for evt. at kunne lokalisere det til at være firefox relateret.

Det kunne være Epiphany fra software center.
Eller opera herfra http://www.opera.com/

stra
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
fpG

Indlæg af fpG »

Jeg har prøvet Opera, ingen forskel :(
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

i så fald må vi jo se på andre faktorer...
hvilken netkort har du i maskinen? og er det det samme med både kablet og trådløst net?
kunne du lokkes til at prøve at slå krypteringen fra i dit accespunkt så vi kan se om det er denne der driller (evt sammen med dit netkort)
jeg siger ikke du skal slå kryptering fra permanent, men måske lige en times tid for at se om det stadig er ustabilt uden kryptering
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
fpG

Indlæg af fpG »

soundpartner skrev:i så fald må vi jo se på andre faktorer...
hvilken netkort har du i maskinen? og er det det samme med både kablet og trådløst net?
kunne du lokkes til at prøve at slå krypteringen fra i dit accespunkt så vi kan se om det er denne der driller (evt sammen med dit netkort)
jeg siger ikke du skal slå kryptering fra permanent, men måske lige en times tid for at se om det stadig er ustabilt uden kryptering

Jeg ved ikke hvilket netkort der sidder i maskinen, men jeg har linket til produktsiden for computeren på toshibas side på side 1 i den her tråd. Måske du får noget ud af det der står? Jeg bliver ikke klogere :D
Jeg kan sagtens slå krypteringen fra men det må blive senere da jeg ikke er hjemme og sidder på et andet trådløst net lige nu.
Det kan godt være det er ren indbildning, men det føles måske som om den kører en anelse bedre på det netværk jeg er på nu. En anelse men slet ikke godt nok.
Jeg prøver lige med at smække et kabel til den og se om jeg kan få den online.
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

fpG skrev:
soundpartner skrev:i så fald må vi jo se på andre faktorer...

Jeg ved ikke hvilket netkort der sidder i maskinen, men jeg har linket til produktsiden for computeren på toshibas side på side 1 i den her tråd. Måske du får noget ud af det der står? Jeg bliver ikke klogere :D
Jeg kan sagtens slå krypteringen fra men det må blive senere da jeg ikke er hjemme og sidder på et andet trådløst net lige nu.
Det kan godt være det er ren indbildning, men det føles måske som om den kører en anelse bedre på det netværk jeg er på nu. En anelse men slet ikke godt nok.
Jeg prøver lige med at smække et kabel til den og se om jeg kan få den online.

hvis du hopper i terminalen kan vi se hvad der er af hardware i maskinen med følgende komando:

Kode: Vælg alt

lspci

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
fpG

Indlæg af fpG »

fpg@fpg-desktop:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: ATI Technologies Inc Device 5a31 (rev 01)
00:01.0 PCI bridge: ATI Technologies Inc RS480 PCI Bridge
00:12.0 IDE interface: ATI Technologies Inc IXP SB400 Serial ATA Controller (rev 80)
00:13.0 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB Host Controller (rev 80)
00:13.1 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB Host Controller (rev 80)
00:13.2 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB2 Host Controller (rev 80)
00:14.0 SMBus: ATI Technologies Inc IXP SB400 SMBus Controller (rev 82)
00:14.1 IDE interface: ATI Technologies Inc IXP SB400 IDE Controller (rev 80)
00:14.2 Audio device: ATI Technologies Inc IXP SB4x0 High Definition Audio Controller (rev 01)
00:14.3 ISA bridge: ATI Technologies Inc IXP SB400 PCI-ISA Bridge (rev 80)
00:14.4 PCI bridge: ATI Technologies Inc IXP SB400 PCI-PCI Bridge (rev 80)
01:05.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RC410 [Radeon Xpress 200M]
09:01.0 CardBus bridge: ENE Technology Inc CB1410 Cardbus Controller (rev 01)
09:04.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR2413 802.11bg NIC (rev 01)
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

fpG skrev:fpg@fpg-desktop:~$ lspci
00:00.0 Host bridge: ATI Technologies Inc Device 5a31 (rev 01)
00:01.0 PCI bridge: ATI Technologies Inc RS480 PCI Bridge
00:12.0 IDE interface: ATI Technologies Inc IXP SB400 Serial ATA Controller (rev 80)
00:13.0 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB Host Controller (rev 80)
00:13.1 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB Host Controller (rev 80)
00:13.2 USB Controller: ATI Technologies Inc IXP SB400 USB2 Host Controller (rev 80)
00:14.0 SMBus: ATI Technologies Inc IXP SB400 SMBus Controller (rev 82)
00:14.1 IDE interface: ATI Technologies Inc IXP SB400 IDE Controller (rev 80)
00:14.2 Audio device: ATI Technologies Inc IXP SB4x0 High Definition Audio Controller (rev 01)
00:14.3 ISA bridge: ATI Technologies Inc IXP SB400 PCI-ISA Bridge (rev 80)
00:14.4 PCI bridge: ATI Technologies Inc IXP SB400 PCI-PCI Bridge (rev 80)
01:05.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RC410 [Radeon Xpress 200M]
09:01.0 CardBus bridge: ENE Technology Inc CB1410 Cardbus Controller (rev 01)
09:04.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR2413 802.11bg NIC (rev 01)

kan se at vi vist får brug for en lsusb også

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
fpG

Indlæg af fpG »

soundpartner skrev:kan se at vi vist får brug for en lsusb også

fpg@fpg-desktop:~$ lsusb
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
soundpartner

Indlæg af soundpartner »

fpG skrev:
soundpartner skrev:kan se at vi vist får brug for en lsusb også

fpg@fpg-desktop:~$ lsusb
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub

hmm det der driller mig er at det kun ser ud som om der er et netkort i maskinen og ikke 2 som der normalt er (et til kabel og et til wifi)
jeg har lige søgt lidt rundt på nettet og ser at der er andre der har problemer med det kort. en mulig løsning kan være at installere en windows driver via ndiswrapper, men jeg er nu ikke sikker på om det er den vej vi skal gå

Webmaster og stifter af:
Billede

Billede
fpG

Indlæg af fpG »

soundpartner skrev:hmm det der driller mig er at det kun ser ud som om der er et netkort i maskinen og ikke 2 som der normalt er (et til kabel og et til wifi)

Jeg har aldrig kunne få den her bærbar på nettet med kabel i windows. Har ikke lige fået prøvet i Ubuntu endnu, men måske der er en sammenhæng der. Altså hvis du siger det virker underligt. Men om det så har noget at gøre med at den kører dårligt trådløst er jo så spørgsmålet.

soundpartner skrev:jeg har lige søgt lidt rundt på nettet og ser at der er andre der har problemer med det kort. en mulig løsning kan være at installere en windows driver via ndiswrapper, men jeg er nu ikke sikker på om det er den vej vi skal gå

Ja, jeg ved det ikke, men det var måske værd og prøve?

EDIT, Har lige prøvet med kabel og kan ikke få det til at virke, men er heller ikke 100% sikker på jeg opretter kabelforbindelsen rigtigt.

Dobbel EDIT :D Jeg har sådan en usb stik der fungerer som trådløst kort hvis man ikke har et indbygget, vil lige prøve og finde den frem og prøve med den.
fpG

Indlæg af fpG »

Jeg har sådan en her jeg satte til, og loggede på mit trådløse netværk med den istedet for netkortet.

http://www.amazon.com/Hawking-HWU8DD-Hi ... B000DINCIQ

Og nu virker det perfekt. Så det må næsten være noget med det indbyggede netkort. Måske driveren? Eller opsætning?
Hvordan finder jeg en anden driver og prøve med, og hvordan installere jeg den?