Det gik heller ikke med usb'en, da computeren ikke kan finde den.
jeg rodet rundt i bios og så at den kunne starte op e.l med removable, men det var floppy diske.
jeg fandt også ud af at mine recovery diske ikke virker ordentlig da mange systemfiler ikke kunne installeres.
installation fryser ved 15%
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Re: installation fryser ved 15%
det du evt kan gøøre er følgende.
find en computer hvor du kan fjerne alle drev.
tag harddisken ud af din maskine og sæt denne i din anden maskine med alle de normale harddiske fjernet.
installer ubuntu
sæt harddisken tilbage i den rigtige maskine og tryk [ctrl][alt][f1] når du kommer til den grafiske login skærmen (hvis ikke du kommer til den grafiske login, så er du hvor du skal være)
du logger ind og får en komando-prompt hvor du skriver
du bliver bedt om din kode igen. du kan ikke se hvad du taster, men maskinen modtager det fint
herefter rebooter du med komandoen
herefter burde din maskine virke fint hvad angår grafik. netkort osv burde også virke, men det er noget vi kan tage når vi først har fået systemet ind...
der er en anden mulighed med at kopiere data til forskellige mapper på maskinen, men den er lidt mere avanceret så det må være sidste udvej.
ovenstående burde virke. det var sådan jeg fik min 10 år gamle tablet til at køre ubuntu
find en computer hvor du kan fjerne alle drev.
tag harddisken ud af din maskine og sæt denne i din anden maskine med alle de normale harddiske fjernet.
installer ubuntu
sæt harddisken tilbage i den rigtige maskine og tryk [ctrl][alt][f1] når du kommer til den grafiske login skærmen (hvis ikke du kommer til den grafiske login, så er du hvor du skal være)
du logger ind og får en komando-prompt hvor du skriver
Kode: Vælg alt
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg
du bliver bedt om din kode igen. du kan ikke se hvad du taster, men maskinen modtager det fint
herefter rebooter du med komandoen
Kode: Vælg alt
sudo reboot
herefter burde din maskine virke fint hvad angår grafik. netkort osv burde også virke, men det er noget vi kan tage når vi først har fået systemet ind...
der er en anden mulighed med at kopiere data til forskellige mapper på maskinen, men den er lidt mere avanceret så det må være sidste udvej.
ovenstående burde virke. det var sådan jeg fik min 10 år gamle tablet til at køre ubuntu
-
Det vil jeg så prøve i det nye år.
Jeg håber det virker da den sidste metode du nævnte, lyder meget besværligt.
+ Godt nytår til jer alle
Jeg håber det virker da den sidste metode du nævnte, lyder meget besværligt.
+ Godt nytår til jer alle
-
Min harddisk passer desværre ikke til min bærbar, og min familie og nærmeste venner bruger også kun bærbarer + netbooks.
Den sidste udvej lyder som tand for avanceret for mig
Tror næsten jeg bare opgiver det, og prøver igen næste år når jeg skaffer mig en anden maskine
Den sidste udvej lyder som tand for avanceret for mig
Tror næsten jeg bare opgiver det, og prøver igen næste år når jeg skaffer mig en anden maskine