Hejsa, der er ingen grund til at være bekymret for sønnike, da vi taler om svagstrøm. USB leverer 5 VDC med et output på maksimalt 500 mA, hvilket er helt ufarligt for mennesker.
Det samme er så ikke tilfældet for din computer Til USB er der 4 ledere - de 2 yderste ledere er til 0 V og 5 V. De 2 midterste ledere er til datatransmission og kan betegnes som en databus. Noget tyder på at sønnike har fået lavet en kortslutning, idet databussen ikke længere fungerer. Så selvom der er spænding på, så virker det ikke såfremt databussen er nede. Dette kan du ikke fikse selv - medmindre du er datafagtekniker eller bare elektroniknørd.
USB Porte virker ikke længere. "LØST"
-
- Geografisk sted: Esbjerg
Re: USB Porte virker ikke længere.
/Michael
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
---
Ubuntu 14.04 64-bit - XFS Lenovo ThinkPad W520 | i7-2860 Quad | nVidia Quadro 2000M | 16GB DDR3 RAM | 256GB Patriot Extreme Performance Warp SSD
-
Det er godt at høre jeg bare kan lade ham rode med strømmen, he he he.
Og øv, hvis de er helt døde mine USB porte, er lige på job så jeg tester når jeg kommer hjemaf i eftermiddag.
tak for hjælpen
Og øv, hvis de er helt døde mine USB porte, er lige på job så jeg tester når jeg kommer hjemaf i eftermiddag.
tak for hjælpen
-
Så fik jeg opdateret, og ingenting hjalp det.
I skal have tusind tak for hjælpen.
Thomas
Thomas
-
- Geografisk sted: Esbjerg
zoik skrev:Så fik jeg opdateret, og ingenting hjalp det.
Thomas
Beklager at jeg ikke kunne give dig et positivt svar Men du har fået en forklaring. Det vil nok blive ret dyrt at sende maskinen til reparation (går ud fra at det er en bærbar). Hvis det derimod er en stationær kan du selv sætte et PCI-kort i med USB-porte.
/Michael
---
---
-
Du har ret, det er en bærbar. Det er en gammel maskine hvor skærmen er gået, derefter afmonteret og kører som forsøgsmaskine før jeg sætter resten af husets maskiner op til Ubuntu. Så den er vist ikke værd at bruge mange penge på.
Men heller få et negativt svar end slet ikke at vide om det er til at lave.
Tak igen
Tak igen
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
zoik skrev:Du har ret, det er en bærbar. Det er en gammel maskine hvor skærmen er gået, derefter afmonteret og kører som forsøgsmaskine før jeg sætter resten af husets maskiner op til Ubuntu. Så den er vist ikke værd at bruge mange penge på.
Tak igen
hvis der er et pcmcia slot kan du jo købe dig et pcmcia kort med usb porte på.
dem burde man da stadig kunne finde lidt af så vidt jeg ved
-
Re: USB Porte virker ikke længere. "LØST"
Det er der, kigger på det, tak