Er der nogen i denne påstand ang. "Ubuntu Sucks"?!

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Spotten
Indlæg: 2135
Tilmeldt: 19. okt 2007, 18:13
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Er der nogen i denne påstand ang. "Ubuntu Sucks"?!

Indlæg af Spotten »

Jimmyfj skrev:Som jeg skrev, så er Ubuntu IKKE en klon af Debian. For at være en klon af Debian skulle Ubuntu være 100% identisk med Debian, hvilket den ikke er. Ubuntu er i dag skrevet så langt væk fra Debian, at Ubuntu er sin helt egen distro. Ubuntu er, sandt nok "barn af" Debian, men det gør den ikke til en klon af samme.

Hvis vi skal argumentere troværdigt mod anti-Linux og anti-Ubuntu kampagner er det meget vigtigt, at vi holder os til et korrekt sprog, og ikke falder i den fælde det er at bruge samme sprog som modparten. Lad modparten være den sprogfattige, som bruger selvmodsigende argumenter som at Ubuntu er en klon. Et argument som dette, påtalt på den rigtige måde får automatisk modparten til at fremstå som den negative, udfarende part, der mangler troværdige, sande og bæredygtige argumenter, og i det hele taget blot er ude i et ærinde der mest af alt minder om Hellig Krig mod alle, som ikke har samme mening som ham/hende.

Hans artikel minder om en gang nazistisk propaganda FOR Yoper, og de distros der skal betales for. Og han glipper hélt og aldeles på tanken om FOSS i oprindelig forstand.


Det JEG mente, var at jeg tror han siger Ubuntu er en clon af Ubuntu, som han er inde på, når man skifter distro, så går der tit flere versioner imellem, som gør folk får ødelagt hele deres system, hvor han efter hvad jeg kan forstå, mener det skyldtes at Ubuntu er en clon af sig selv, og mener man kun omskriver overfladisk i hver nye version og dermed ikke får rettet fejl i dybden, som jeg så kan tilføje IKKE kan passe da min MSI 1221 har været UMULIG med Ubuntu pga MS har betalt MSI under bordet for at bygge den op til Vista, MÈN da Karmic kom, der skete der virkelig noget med den lille maskine, nu er den faktisk den maskine i min samling ud af 3 maskine med Ubuntu der køre Karmic bedst, dog er kun 2 af mine 3 på Karmic, den sidste er på Jaunty stadig da den faktisk burde være på CrunchBang eller noget lettere end Ubuntu da det er en gammel HP NX9010 som nok har 5-6 år på bagen (bærbar).

Mine personlige erfaringer ang. datatab, er så smin egen fejl, at jeg ikke vidste hvordan man kunne få tilgang til den via. en LIVE-CD og dermed redde den.

Da jeg mistede data i sin tid i Windows, var det min helt egen skyld, det var hverken Windows eller harddiskenes skyld da jeg fik kortsluttet min egen hjemmelavede blæserstyring efter en hoved rengøring, og så lærte man ikke at bruge hjemmelavede blæserstyringer mere og købte Zalmans blæser controller. :-D

Mine 4 interne harddiske køre nu på 4 år næsten, og der er ingen problemer, men jeg ved godt det kommer pludseligt, så jeg backer dagligt op til eksterne USB enheder som normalt ikke et sat til hele tiden, men tages fra for ikke at slide på dem, da min backup gerne skulle virke! :-)