Umiddelbart lyder det forkert, men disse pakker går specifikt på firefox 3.0 og kan ikke anvendes i firefox 3.5.Akker skrev:Har også fået installeret Firefox 3.5 (via Synaptic) og så brugt Louis' blog til at få indstillingerne rette til, og det fungerer fint, også i LinuxMint 7.
Nu ville jeg så fjerne Firefox 3.0 og det burde jo være nemt nok ... Ind i Synaptic, finde pakken firefox-3.0, Markér til fjernelse (ikke fuldstændig fjernelse) ... og så går det galt for mig ... Synaptic kommer nemlig og vil samtidigt fjerne følgende pakker; firefox, firefox-3.0-branding, firefox-3.0-gnome-support, firefox-gnome-support, gecko-mediaplayer, mint-meta-main og sun-java6-plugin.
Altså, firefox-3.0-branding og firefox-3.0-gnome-support har jeg ikke nogen problemer med bliver fjernet, da de jo går meget specifikt på Firefox 3.0
Men de mere generelle firefox, firefox-gnome-support, gecko-mediaplayer og mint-meta-main, dem er jeg da absolut ikke tryg ved at få fjernet, og sun-java6-plugin skal jeg da så absolut på ingen som helst måde have fjernet.
Ubuntu 9.04 og andre baseret derpå, altså også LinuxMint 7 som jeg bruger, er de eneste linux distributioner hvor jeg ingen som helst problemer har med at komme på en BEC-baseret netbank.
Kan jeg ikke bare fjerne de Firefox 3.0 specifikke pakker, uden at røre alle de andre pakker også?
Du kan prøve i synaptic at søge på firefox og se på installerede og deres versionsnr, så vil jeg mene at der er nogle andre, som går direkte på firefox 3.5.
Giver det problemer, hvilken jeg ikke kan tro, geninstallerer du firefox 3.0 igen.
stra