Problem med Ubuntu LiveCD (v. 8.10)

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Re: Problem med Ubuntu LiveCD (v. 8.10)

Indlæg af soundpartner »

christian.arvai skrev:PS: og jeg skulle nok mene at jeg kan finde ud af at brænde en install cd :lol:

det er jeg nu ikke sikker på :twisted: :evil:

he he

der er flere ting der spiller ind.
når du har et iso så er det et billede af hele cd'en (den del der bruges) og iso'en specificerer hvor alt skal ligge.
hvis cd-drevet er dårligt kalibreret eller lignende så vil det ofte være de samme steder på disken dette kommer til udtryk. hvis der nu ligger sårbare data på netop dette sted på jaunty iso'et men bare ligger ligegyldige ting samme sted på et andet iso så kan dette bevirke t et iso virker fint og et andet ikke gør
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

@TheToadstool

Den processor er den samme som i min hp, du skal bruge 64 bit til den ! (men 32 bit virkede nu også på min).

@soundpartner

Vi er helt enige, der er bare det pudsige ved min ibm at de cd´er der virker på flere andre pc´er ikke virker på den, det drejer sig om alt jeg har prøvet fra 8.04 alpha og frem og jeg har desværre ikke fundet fejlen (men min datter der bruger den pc er nok lige glad med det).
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
TheToadstool
IRC nickname: Toadstool

Indlæg af TheToadstool »

Jeg prøvede at sætte CD-en ind i mine forældres gamle maskine... og der kunne den godt! :D (Computeren der er fra 2001 kostede også 16.000 på det tidspunkt)

Yubiii...

Ubuntu ser meget lovende ud, skal til at installere Xubuntu på en gammel notebook.
soundpartner
IRC nickname: sound
Geografisk sted: København

Indlæg af soundpartner »

christian.arvai skrev:@TheToadstool

Den processor er den samme som i min hp, du skal bruge 64 bit til den ! (men 32 bit virkede nu også på min).

@soundpartner

Vi er helt enige, der er bare det pudsige ved min ibm at de cd´er der virker på flere andre pc´er ikke virker på den, det drejer sig om alt jeg har prøvet fra 8.04 alpha og frem og jeg har desværre ikke fundet fejlen (men min datter der bruger den pc er nok lige glad med det).

lad os ikke tage det her i tråden for det kan blive langt og avnceret men det giver god mening...
de kan være drevet i den maskine der har problemer på en del af disse cd'er hvor der ligger esentiel data...

som tidligere skrevet har jeg i ca 8 ud af 10 tilfælde løst det ved at bruge et eksternt cd-drev
Selvudnævnt guru når det drejer sig om mobilt bredbånd

Webmaster og stifter af:
Billede
Hvor du finder scripts til en hver situation

Billede
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

TheToadstool skrev:Jeg prøvede at sætte CD-en ind i mine forældres gamle maskine... og der kunne den godt! :D (Computeren der er fra 2001 kostede også 16.000 på det tidspunkt)

Yubiii...

Ubuntu ser meget lovende ud, skal til at installere Xubuntu på en gammel notebook.

Fremskridt :D

Men efter hvad jeg kan se på din processor er den til 64 bit, så hent den nye 9.04 jaunty i 64 bit "64-bit PC (AMD64) desktop CD" på http://se.releases.ubuntu.com/9.04/ og se om det hjælper på din egen pc.

PS: Har du evt et usb-stick på min. 2gb ? , så bruger vi den pc dine forældre har, til at lave et usb-install stick med, hvis du heller ikke kan installere med den nye 64 bit isofil.

EDIT:

En lidt anden ide jeg kom på :

Hvad hvis du nu brænder den isofil som livecd på dine forældres pc, hvis der er en fejl i din egen brænder, kommer du uden om på den måde.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing