palit_dk skrev:Jakob77 skrev:palit_dk skrev:bare lige for at være sikker - skal jeg trykke på noget specielt når jeg har sat min linux cd i og genstartet?
Som jeg forstår Soundpartner går forslaget ud på at bruge Ubuntu 8.10 installations-CD'en til at boote på.
Der vælger du så vidt jeg husker først "Dansk", og derefter vælger du så at starte Ubunu uden at påvirke din computer.
osv..
Jeg har nu fulgt Soundpartners guide, men xp kunne stadig ikke finde nogen harddisk og kan derfor ikke fortsætte Så nu har jeg en computer uden noget på overhovedet.
Har i nogle forslag ?
PS: mange tak for i gider tage jer tid til at hjælpe
det er jeg ked a at høre. jeg har en god og en dårlig nyhed til dig...
den dårlige er at det betyder at xp enden ikke har driver til dit bundkort/din diskcontroler, eller måske enda at det slet ikke er understøttet af xp
den gode nyhed er at du altid kan installere ubuntu igen fra din live-cd, og at jeg er overbevist om at din netbank osv sagtens kan fungere hvis du er villig til at prøve det.
du kan også prøve fra livedisken at finde ud af hvilken diskcontroler du har, og så finde en driver til windows på nettet.
Jeg mener at der i windowsinstallen er mulighed for at du kan loade eksterne drivers (f.eks til raid osv)
i sin tid havde jeg på en maskine samme problem det løste jeg med et program der kunne tage en windows install cd og så ligge drivers ind i en ny isso der så kunne brændes og installeres fra, men det er lang tid siden.
til det tror jeg desværre du skal have fat i et windowsforum, eller du kan prøve at google