Nyt maskineri til mig?

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Nyt maskineri til mig?

Indlæg af Wrapper »

Casper Hansen skrev:
Wrapper skrev:nu ser det ud til at det hele langt om længe virker. Efter at ha brugt en lille time virker mit lydkort nu også :D

Hvordan fiksede du det? Jeg har problemer ved at installere 64-bit på mit rig. LiveCD'en kører fint, men under installationen lukker den bare. Det sker ca. halvejs.

Jeg skulle bruge OSS4 istedet for ALSA. se her: https://help.ubuntu.com/community/OpenSound
Men nu er mit problem så at jeg ingen volumenkontrol har :( ... så hvis nogen ved hvordan man fixer volumecontrol til oss er jeg interesseret ;) ... Derudover har jeg nu to gange oplevet at mit net ryger. Det kan godt være kablerne, idet takken på stikkene er røget af. Men når jeg tjekker ved switchen ser det ud til at der i. Jeg kan ikke skubbe det længere ind, trækker jeg det ud og sætter det i igen får computeren igen signal, så en smule weird :S

Eller det var måske mere det med installationen du tænkte på?
Det så ud til at den af en eller anden grund havde fjernet mit cd-drev fra bootlisten, og så åbentbart ikke gad læse fra den længere :S
Billede

Billede
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Wrapper skrev:
Casper Hansen skrev:
Wrapper skrev:nu ser det ud til at det hele langt om længe virker. Efter at ha brugt en lille time virker mit lydkort nu også :D

Hvordan fiksede du det? Jeg har problemer ved at installere 64-bit på mit rig. LiveCD'en kører fint, men under installationen lukker den bare. Det sker ca. halvejs.

Jeg skulle bruge OSS4 istedet for ALSA. se her: https://help.ubuntu.com/community/OpenSound
Men nu er mit problem så at jeg ingen volumenkontrol har :( ... så hvis nogen ved hvordan man fixer volumecontrol til oss er jeg interesseret ;) ... Derudover har jeg nu to gange oplevet at mit net ryger. Det kan godt være kablerne, idet takken på stikkene er røget af. Men når jeg tjekker ved switchen ser det ud til at der i. Jeg kan ikke skubbe det længere ind, trækker jeg det ud og sætter det i igen får computeren igen signal, så en smule weird :S

Eller det var måske mere det med installationen du tænkte på?
Det så ud til at den af en eller anden grund havde fjernet mit cd-drev fra bootlisten, og så åbentbart ikke gad læse fra den længere :S

Siden jeg aldrig har kunnet tjekke lyden i 64-bit er det installationen hehe.
- Den havde fjernet CD-drevet fra bootlisten? Men kunne den ikke boote op i LiveCD?
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Wrapper

Indlæg af Wrapper »

Casper Hansen skrev:Siden jeg aldrig har kunnet tjekke lyden i 64-bit er det installationen hehe.
- Den havde fjernet CD-drevet fra bootlisten? Men kunne den ikke boote op i LiveCD?

Den kunne boote op først, lige inden havde jeg sat drevet til 1. boot. Men da den gik i stå og jeg så genstartede igen, kunne jeg se at drevet var blevet til 3. boot. Satte den bare til 1. igen, og så kørte det fint.
Billede

Billede
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

Wrapper skrev:
Casper Hansen skrev:Siden jeg aldrig har kunnet tjekke lyden i 64-bit er det installationen hehe.

Den kunne boote op først, lige inden havde jeg sat drevet til 1. boot. Men da den gik i stå og jeg så genstartede igen, kunne jeg se at drevet var blevet til 3. boot. Satte den bare til 1. igen, og så kørte det fint.

Jeg kan sagtens boote op på LiveCD hvergang, så synes det er sært (ærgeligt), at installationen bare lukker. Den fryser ikke, eller kommer med nogen advarsler. Den lukker bare.
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst
Wrapper

Indlæg af Wrapper »

Ah så blev det tid til at teste mit lille monster :D

Top over cpuforbrug ved 4x fibonacci-udregning med rekursive funktioner:
Billede
- Selvom alle kerner kørter på fuld knald var pcen stadig brugbar.

System monitor over hukommelsesforbrug ved 1x fibonacci-udregning med dynamisk lagring:
Billede
- læg især mærke til størrelsen på Swappen (Det var default ved Ubuntu install). Forestil jer hvormeget en harddisk larmer når 43,6% af 11,3GB bliver hårdt og brutalt misbrugt :S ... pcen var helt ubrugelig ved denne test - sjovt nok den ku jo ik rigtig lagre mere på rammene hehe. Efter at scriptet havde kørt i 3½ minut måtte jeg stoppe det, havde ik lyst til at høre på harddisken længere. Desuden tror jeg heller ik det er det sundeste at gøre...

Scriptene jeg brugte var nogen jeg skrev for et års tid siden da jeg var på algoritmekursus. Så ikke nogen fancy programmer til at teste ens computer, men det ka de nu godt bruges til ;)
Skal forbi Århus Pc-lager imorgen, mon ikke man lige skulle have sig en 4GB ekstra ram med :mrgreen:
Billede

Billede