Installation på Partition.

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
Jarlen
IRC nickname: Jarlen
Geografisk sted: København

Re: Installation på Partition.

Indlæg af Jarlen »

Echers skrev:Jeg fik det op at køre i nat. Men jeg formaterede i "Ext3-Journalfilsystem".
Har dog heller ikke lavet nogen /boot. Så det kører kun med 3 partitions:

/
/home
swap.

Efter hvad jeg havde forstået, så var det de 3 vigtigste som man skulle bruge, resten ander jeg som jeg har nævnt før intet om da jeg er helt ny inden for det her med Linux osv.

Men nu sidder jeg så i det problem at jeg har trådløst internet, men jeg kan ikke logge på mit net da jeg ikke aner hvordan man søger efter det osv.
Jeg kan se at der ved siden af vinduet er et ikon "ligesom i windows" som er internet, når jeg trykker på dette har jeg ikke mulighed for at søge efter noget net. Hvordan kan det være?

Det er rigeligt. Allerede med /home partition har du dækket hvad du vil komme til at opleve af behov som almindelig bruger (og måske mere til). Så der er ingen grund til at fedte mere med det :-)

Mht. trådløst internet burde alle netværk i nærheden fremkomme på listen når du venstreklikker på netværksikonet ved siden af uret. Er du sikker på at dit trådløse netværkskort er slået til? og er du sikker på at dit trådløse netværk er sat til at være synligt?
Hvis du stadig har problemer med det trådløse netværk vil jeg anbefale dig at oprette en ny tråd på netværksboardet på forum (under hardware), da det gør dit indlæg mere synligt, problemet mere overskueligt, og derved gør det lettere for folk at hjælpe dig :-)
jesperjarlskov.dk - Blog om Ubuntu, fri software og andet godt :-)