Hjælp til installation

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
king8700

Re: Hjælp til installation

Indlæg af king8700 »

så lykkedes det ved hjælp af denne guide http://www.teamteabag.com/2008/05/17/ho ... -from-usb/ samt en ældre syslinux bootloader

Mange tak for hjælpen
king8700

Indlæg af king8700 »

nu virker det og er egentlig overrakset over at et gratis styresystem kunne se så godt ud (skulle have skiftet for lang tid siden)
MEN nu mangler jeg vidst diverse drivere syntes ikke jeg kan få hverken wireless eller lyd til og virke, er der en venlig sjæl der vil hjælpe en NOOB med nogle drivere til min maskine (se tidligere post) og lidt hjælp til hvordan de skal installeres.

På forhånd tak
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hej

fint at det virker nu :) , du kan prøve at gennemgå denne ubuntu guide:
http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... Itemid=100

og hvis det ikke hjælper, må du meget gerne oprette en ny tråd om wireless og lyd problemer.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

king8700 skrev:nu virker det og er egentlig overrakset over at et gratis styresystem kunne se så godt ud (skulle have skiftet for lang tid siden)
MEN nu mangler jeg vidst diverse drivere syntes ikke jeg kan få hverken wireless eller lyd til og virke, er der en venlig sjæl der vil hjælpe en NOOB med nogle drivere til min maskine (se tidligere post) og lidt hjælp til hvordan de skal installeres.

På forhånd tak

Lige lidt offtopic, men så kan Ubuntu altså se møghamrende godt ud - når du får fikset dine drivere, så sig endelig til, så skal du få den store rundtur i den enorme verden af ooh shiny som findes i denne del af verdenen. :wink:
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
king8700

Indlæg af king8700 »

mit lyd virker nu efter en genstart, med trådløs virker stadig ikke, men det kan nu også være ligemeget de computeren står koplet til en 22" monitor på kontoret...

christian.arvai -> kiggede den lige igennem og prøvede nogle af de forskellige ting, lækker side for begyndere som mig...
Nu er jeg så klar til diverse tip og triks :)
hvilke brænder programmer findes der til ubuntu ? mest iso filer
Casper Hansen

Indlæg af Casper Hansen »

king8700 skrev:nu virker det og er egentlig overrakset over at et gratis styresystem kunne se så godt ud (skulle have skiftet for lang tid siden)

På forhånd tak

Det er nemmere at hjælpe, hvis du laver seperate tråde og laver en lspci:)
Billede

Når en tråd er løst så marker den løst