1gladubuntubruger skrev:Jeg sidder og skriver på min smartphone, så det tager lidt lang tid for mig at skrive og læse fordi det er så småt.
Ok, beklager de lange beskeder
1gladubuntubruger skrev:Jeg har lidt problemer med at finde ud af hvordan jeg besvarer jer hver især
Det går da meget godt synes jeg
Du må også have lidt tåldmodighed med os for det er jo efterhånden mange år siden vi har haft med så gamle systemer at gøre så det kan være vi ikke lige kan huske det hele uden ad
1gladubuntubruger skrev:Jeg har prøvet at gøre som Klaus skriver men der står ikke noget med normal opstart nogen steder. Kun en masse linjer hvor der står Ubuntu, with Linux og så nogen forskellige tal og i hver anden linje står der (recovery mode). Jeg har prøvet at tage et billede, og vedhæfte men den siger at det er for stort.
Ok, lad os lige se om vi kan få maskinen op at køre igen her fra uden at skulle involvere biblioteker og venindens computer.
Vælg den med det højeste Linux nummer og "(recovery mode)".
Her efter burde du få en ny menu med:
"Resume"
"Clean"
"dpkg"
"failsafeX"
"fsck"
"grub"
"network"
"root"
"system-summery"
Her vil jeg forslå du (som Klaus også forslog) starter med at vælge "Resume" og se om den er i stand til at starte der fra (det er den nok ikke).
Hvis det ikke virker så genstart og prøv i stedet "failsafeX", giver den sig heller ikke så prøv "fsck", "clean", "dpkg", og "grub" og prøv der efter "failsafeX" igen.
Hvis en af disse metoder kan få systemet til at start kan vi lige forslå nogle ting til at få det til at køre normalt igen så du ikke skal gøre det hvor gang.
Hvis ikke, så bliver det lidt mere kryptisk og det kan enten være det blivere nemmer med en USB, eller vi kan tage på en lille rejse med nogle kommandoer og skrive resultaterne frem og tilbage alt efter hvordan du har det med det hele.