Du må undskylde, men jeg er ingeniør Det eneste jeg kan se er at der er nogle processer der tager tid - ikke hvorfor de tager den tid de tager.
Tolker dit svar som at det er givet at jeg vil afkorte opstartstiden ved at øge RAM. Er der nogen anbefalinger med hensyn til hvad jeg skal se efter i den forbindelse - mærker, størrelser..?
Ubuntu 20.04 på Intel NUC Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
Vinder skrev:Du må undskylde, men jeg er ingeniør Det eneste jeg kan se er at der er nogle processer der tager tid - ikke hvorfor de tager den tid de tager.
Ja, undskyld, det var ikke min mening at tale ned til dig. Metoden bruges til at se om der er nogen processer der skiller sig ud, hvilket der ikke er i dit tilfælde.
Vinder skrev:Tolker dit svar som at det er givet at jeg vil afkorte opstartstiden ved at øge RAM. Er der nogen anbefalinger med hensyn til hvad jeg skal se efter i den forbindelse - mærker, størrelser..?
Hvis der er 8Gb RAM i denne maskine, vil det nok ikke kunne mærkes
Mht den første ville jeg vælge samme type som den der er i forvejen.
Vinder skrev:Der får jeg nok bede om hjælp med at beskrive hvilke tests der skulle være gode til netop det formål
Du kan feks. bruge programmet Diske, som du finder under Redskaber: 1. Vælg HD. 2. Vælg menuen foroven - vælg DiskBenchmark. 3. Kør testen. 4. Vis os testresultat her:
Skærmbillede fra 2021-03-03 17-42-59.png (135.8 KiB) Vist 774 gange
Du åbner som normalt for at besvare post. Under skriveruden er der 2 faneblade: Handling og Vedhæftede filer. tryk på den sidste og vælg nu Tilføj filer.
Her er benchmark for de to maskiner. Det første billede viser NUCen og det sidste S440 maskinen. Det er ihvertfald to meget forskellige resultater, men jeg vidste jo godt at NUCen er meget hurtigere end S440.
Fortæller billederne jer mere end det?
Det der undrer mig er at opstarten er blevet så meget langsommere efter clean install af Ubuntu på S440. Mit gæt er at hastighedsforskellen har været den samme i tidligere installationer.
Vedhæftede filer
NUC benchmark.png (91.83 KiB) Vist 717 gange
S440 benchmark.png (164.27 KiB) Vist 717 gange
Ubuntu 20.04 på Intel NUC Ubuntu 20.04 på Lenovo Thinkpad S440
ja man kan jo virkelig se forskellen paa den mekaniske harddisk og din ssd. 4 gange saa hurtig, om ikke andet er det et godt forslag til hvad der kan opgraderes