erikrytter skrev:Det blev jeg ikke så meget klogere af. Men kommandoen sudo apt-clean vil ikke køre. Kender ikke "clean".
Der er ikke noget galt med din computer, du skal skrive kommandoen korrekt:
Det lød dog til at det lykkeds første gang, de fleste kommandoer vil ikke skrive noget hvis alt gik godt og der ikke er noget den skal spørge om, så når du bare får en tom linje, betyder det at du har gjort det rigtig.
erikrytter skrev:Nej, det er rigtigt. Jeg har prøvet at kopiere kommandoen og så forsøgt med alt+f2, men der sker ikke noget, når linierne sættes ind for at køres. Så har jeg prøvet med alt+ctrl+F1, men her skal det hele åbenbart indtastes manuelt, og det forsøger jeg så nu.
Åben programmet Terminal og brug musen til at kopiere og indsætte. Hvis du bedst kan lide at åbne ting via genvejs taster så er det
ctrl+alt+t du skal trykke.
erikrytter skrev:Tak for det. Nu har jeg kørt kommandoen og fik til slut denne fejlmelding:
Uopfyldte afhængigheder.Pr1v "apt-get -f install" uden pakker (eller angiv en l1sning)
Når du har en separat (og lille) /boot skal du løbende køre kommandoen til oprydning (
viewtopic.php?f=11&t=19451 ), ellers vil du på et tidspunkt risikere at ende i den situation du er i nu. Hvor du ikke kan køre nogen apt kommandoer eller andre former for installationer. Det skyldes at systemet er løbet tør for plads midt under en installation og installationen er nu i en tilstand hvor den hverken kan færdiggøre eller fortryde installationen pga. der ikke er plads nok til nogen af handlingerne.
Den eneste løsning er manuelt at slette gamle kerner fra /boot, færdiggøre den i gang værende installation og der efter rydde op.
Start med at give os et over blik over hvad du har liggende, ved at køre følgende kommando:
Samt hvilken kerne du pt. anvender:
Her efter kan vi give dig en lang serie af kommandoer du kan køre for at få tingende til at kører igen.