Den nemmeste måde at kontrollere Java på pt. , er at smutte en tur forbi Netbank eller Borger.dk og afprøve NemID. Hvis at du kan logge ind disse steder, er alt hvad der har med Java at gøre korrekt installeret.
Det kunne være at det skulle med i guiden, så folk kender den metode. Dog ved jeg at NemID snart får en afløser, så spørgsmålet er om vi skal rode med at ændre guides, hvis at det alligevel ikke virker om et halvt år (eller hvornår de får lavet det nye færdigt).
Virker Minecraft nu?
Installation af Java giver fejl (--> skal bruges til Minecraft)
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Installation af Java giver fejl (--> skal bruges til Minecraft)
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
@Christian.Arvai det er efterhånden længe siden NemID skiftede væk fra Java så det får du ikke tæstet så meget ved (jeg har ikke java installeret, men kan fint logge ind på de nævnte sider). Desuden ville det ud over Java også kræve at browser plugin'et også er installeret så det ville også kunne have fejlet i en situation hvor lokale programmer (eks. minecraft) ville have fungeret. Generelt ville jeg også fra råde at have jave browser plugin installeret ved mindre det er noget man faktisk har brug for.
Måske en bedre måde at teste er at tjekke versionen fra terminalen
Måske en bedre måde at teste er at tjekke versionen fra terminalen
Kode: Vælg alt
java -version
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
AJenbo skrev:@Christian.Arvai det er efterhånden længe siden NemID skiftede væk fra Java så det får du ikke tæstet så meget ved (jeg har ikke java installeret, men kan fint logge ind på de nævnte sider). Desuden ville det ud over Java også kræve at browser plugin'et også er installeret så det ville også kunne have fejlet i en situation hvor lokale programmer (eks. minecraft) ville have fungeret. Generelt ville jeg også fra råde at have jave browser plugin installeret ved mindre det er noget man faktisk har brug for.
Måske en bedre måde at teste er at tjekke versionen fra terminalenKode: Vælg alt
java -version
Sry, det havde jeg lige glemt.
Med venlig hilsen Christian
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Måske er dette årsagen
http://www.webupd8.org/2017/06/why-orac ... rs-no.html
Jeg ville personligt holde mig til version 8.
http://www.webupd8.org/2017/06/why-orac ... rs-no.html
Jeg ville personligt holde mig til version 8.
-
Efter jeg kørte sidste kodestump virker det nu!
Jeg er meget taknemmelig for jeres hjælp
Jeg er meget taknemmelig for jeres hjælp