AJenbo skrev:Sjovt at du er den eneste der oplever problemet hvis det er et generelt problem i Ubuntu...
Hvis du læste hele mit indlæg hvordan gik det så da du prøvede mit forslag?
Jeg skrev ikke at det måtte virke problem frit på Ubuntu. Blot at netværket når styresystemet, men det sikkert er opsat forkert et sted.
Du fik vidt også mere travlt med at debatere hvad du læste end at komme med de øvrige oplysninger omkring hvordan din maskine er sat op.
I øvrigt så virker Yderligere driver listen fint uden internet, pakkerne den forslår kan man så overføre fra en anden computer (eks. din windows) og installere manuelt.
Du kan lige prøve at læse lidt op på at debugge din DCHP opsætning.
Da jeg lavede en googlesøgning "Ubuntu 14.04 no internet", så fandt jeg da dette:
http://askubuntu.com/questions/453401/cannot-access-internet-after-14-04-upgradeCannot access Internet after 14.04 upgradeEdit correctly the following files:
/etc/network/interfaces
/etc/resolv.conf
/etc/hosts
In /etc/network/interfaces specify these information:
auto ethX
iface ethX inet static
address
netmask
broadcast
dns-nameserver
gateway
ethX: X can be 0,1, 2 ... depending on the network interface you are using. But in your case it is eth0
In /etc/resolv.conf specify these information:
nameserver x.x.x.x
(you can add a new nameserver address on a new line)
In /etc/hosts add your username and address on the 3rd line as follows:
yourUsername yourIPaddress
After you saved the 3 files, run this command:
sudo service network-interface restart INTERFACE=eth0
Dette kunne da tyde på jeg ikke er den eneste der oplever dette problem?
Hvilket et af dem? Du kom med 2 indlæg i denne tråd så vidt jeg kan se, nu 3, og jeg kan ikke lige se du henviser til noget løsning, som skrevet virkede det ikke at logge ind som gæst, og som skrevet så var der ikke net på min Ubuntu trods der var net på min Windows 7 virtuelle del. Ellers ved jeg ikke hvad du hentyder til?
Ja det er opsat forkert et sted, pga. opdatering, fordi jeg har med 110% garanti/sikkerhed, IKKE pillet ved noget som helst, hvorfor skulle jeg det når det hele plejer at virke helt uden problemer?
Det er da klart der starter en debat når der kommer folk ind med forslag til forskellige ting, er dette ikke helt pointen i at lave en tråd som denne? At finde en afklaring på problemet, eller en årsag som at sige!
I øvrigt så virker Yderligere driver listen fint uden internet, pakkerne den forslår kan man så overføre fra en anden computer (eks. din windows) og installere manuelt.
Jamen når man ikke synes dette er logisk er det ikke det første man tænker på, og desuden ville jeg slet ikke vide hvordan jeg skulle bære mig an med det forskellige der kræves for at få disse pakker overført til min "normale" maskine med Ubuntu, fra Windows, allerede der har vi så igen problemer, så skal jeg igen ind og forklare en masse for at skulle forklare endnu mere, det ender kun med maksimal forvirring for mit vedkommende, nu er jeg faktisk i tvivl om hvad du egentlig spørger mig om? Er der en mulighed for du kan omformulere spørgsmålet eller pointen jeg skal forstå?
Desuden kan jeg nu se at der ingen yderligere drivere er at finde.
Jeg har dog lige kørt en system opdatering der kom efter jeg fik net, så prøver at se om det har løst problemet, selvom jeg tvivler lidt.
På forhånd tak.