Ettercap - hvordan får man grafisk brugerflade?

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Spotten
IRC nickname: Sp0t
Geografisk sted: Jamaica

Re: Ettercap - hvordan får man grafisk brugerflade?

Indlæg af Spotten »

AJenbo skrev:Så er det fordi du ikke har rettighederne til at overvåge netværket. Det bedre blot at køre:
sudo ettercap -G

Men det korrekte er at tilføje din bruger til den relevante gruppe

Jeg kan ikke lige se hvad den kan fortælle dig om din firewall da den kun analysere den data der transmitteres

Ja, men det ser ud til at virke efter jeg kørte det som root, den skriver dog nogle fejlinfo når jeg forsøger at redigere etter.conf ang nogle rettigheder.

Jeg har ikke andre maskiner på mit netværk, så jeg havde ikke rigtigt noget at sniffe på, men jeg ville da tro mine firewall burde stoppe det, som han også siger i videoen, så er nogle routere beskyttet imod f.eks ARP poisening.

Jeg fandt dog 2 adresser på mit LAN igår hvor jeg forsøgte at læse hvad der skete imellem dem, men jeg fik ingen info ud af det, den skrev dog at ARP poisening var gennemført med succes, men så vidt jeg forstår kan ens router potentielt aflæse dette og dermed forbyde det, det lykkedes nemlig kun den ene gang.

Det var imellem min router og min TV-boks, så enten var det firewallen som stoppede mig, ellers er TV-boksen bare godt lukket! :)

Den fejlbesked jeg får efter jeg redigere ettercap.conf så der ikke er de firkanter foran "redir" under linux feltet er:

Kode: Vælg alt

iptables v1.4.12: can't initialize iptables table `nat': Permission denied (you must be root)
Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded.

Når jeg redigere ettercap.conf er det kun denne linje jeg roder med:

#---------------
#     Linux
#---------------

# if you use ipchains:
   #redir_command_on = "ipchains -A input -i %iface -p tcp -s 0/0 -d 0/0 %port -j REDIRECT %rport"
   #redir_command_off = "ipchains -D input -i %iface -p tcp -s 0/0 -d 0/0 %port -j REDIRECT %rport"

# if you use iptables:
   #redir_command_on = "iptables -t nat -A PREROUTING -i %iface -p tcp --dport %port -j REDIRECT --to-port %rport"
   #redir_command_off = "iptables -t nat -D PREROUTING -i %iface -p tcp --dport %port -j REDIRECT --to-port %rport"

Editere den så den ser sådan her ud, men så kommer fejlen:

#---------------
#     Linux
#---------------

# if you use ipchains:
   #redir_command_on = "ipchains -A input -i %iface -p tcp -s 0/0 -d 0/0 %port -j REDIRECT %rport"
   #redir_command_off = "ipchains -D input -i %iface -p tcp -s 0/0 -d 0/0 %port -j REDIRECT %rport"

# if you use iptables:
   redir_command_on = "iptables -t nat -A PREROUTING -i %iface -p tcp --dport %port -j REDIRECT --to-port %rport"
   redir_command_off = "iptables -t nat -D PREROUTING -i %iface -p tcp --dport %port -j REDIRECT --to-port %rport"

Firkanterne foran "redir" ved "iptables" er fjernet.
MB : Asus Sabertooth Z77
CPU : Intel Core I7 2600K+ 3,4GHz 8Mb L3
RAM : 4x4GB Corsair DDR3 1600MHz
HDD : LAGER : 1x1TB WD Extern USB 7200rpm + SYSTEM 1 x 180GB Corsair Force 3 Series SSD SATA6 550MB/sek
GFX : MSI 7900GT 512MB GDDR3 (Passivt Kølet)
Case : Lian Li PC-V1100 Plus
PSU : Corsair Professionel Series Gold AX1200