@how to be me
"pegeplader" er en ny teknologi, som snart bliver overhalet af det næste skrig.... computeren vi snakker til i stedet for at skrive/pege.
Det sker faktisk allerede nu, hvor vi i stedet for at SMS teksten om hvad vi købte ind tager et billede og MMS'er det i stedet. Det er lettere og hurtigere. Selv twitter er ved at blive fornyet af det site hvor man kan lave 6 sekunders videoer (vine)
Youtube er ved at blive stedet hvor folk laver deres egne kanaler og laver totalt håbløse instrukstionsvidoer der kunne være lavet 100 gange bedre med tekst........
Og problemet er egentlig slet ikke teknologien, men at vi efterhånden lefler for at alle skal kunne være med - og så er vi lidt ligeglade med kvaliteten.
Faktisk synes jeg at SØren Mørch sagde det rigtig godt i dette program med Peter Lund Madsen:
(Ja - jeg ved det er nødet at man transkriberer noget fra P1, men det er hvad jeg er... og hvad min uddannelse var om )
http://www.dr.dk/radio/player/ondemand/legacybyrid/1607917#!/34:11
Peter Lund madsen: Har der været andre vendepunkter i den vestlige historie?
Søren Mørch: Ja... indførelsen af bogtryk og industrialiseringen af talesproget. Det er jo det vi gør nu. Altså - det er jo påfaldende at den unge generation - de er ikke gode til at læse.
For de kan bedre snakke. Det vil de altid tabe på, for man kan ikke argumentere stringent verbalt. Selvom jeg godt ved du prøver.
(latter)
Men man kan ikke.
PLM: Nej - jeg er enig
SM: Man er nød til, hvis man skal gå til makronerne, så er man nød til at have det på skrift. Og så skal man sige: Hør - det her hænger ikke sammen - forklar det.
Talesproget - Nu er du den tiltalte, og den tiltalte må høre efter... eller også gå sin vej. Det er et magtforhold som er meget uhensigsmæssig for rationel argumentation og det synes jeg at jeg ser brede sig, men det er fordi at jeg er så gammel. Så jeg tænker... ja det går sku galt.
PLM: Så du tror også at det går galt?
SM: Ja - det håber jeg jo! (latter)
PLM: Jeg håber altså ikke det går galt.
SM: Nej nej jeg håber jo også at der er forbindelse til lytterne.
PLM: De tager jo noter også, så de kan komme med en skriftlig modargumentation
SM: Det behøver de ikke - de skal hellere læse bøger - tykke bøger.
Problemet er egentlig ikke teknologien i sig selv, men hvad den understøtter. Og hverken smartphones eller tablets understøtter stringent gennemført argumentation. Det kræver at man kan interagere med sin computer, og det kræver at der er plads til fingrene og at man ikke hamrer fingrerne ned i en bordplade.... uagtet hvor meget den ryster!
Slut med PC, smartphone og tablets tager over
-
- Geografisk sted: Fredericia
Re: Slut med PC, smartphone og tablets tager over
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."