Sjovt: Et fiktivt Nigeria SCAM (fup) brev til Microsoft

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Sjovt: Et fiktivt Nigeria SCAM (fup) brev til Microsoft

Indlæg af lath »

Hej

De har svaret:
Jeg har lige kigget lidt på det og læst jeres posts på forummet. Den IP er ikke blokeret hos os.

Det er meget mærkeligt. Jeg har lige forsøgt fra en amerikansk ip (Dallas, TX) og der fungerer det uden problemer.

Måske hans computer lokalt blokerer 217.116.232.215 (?)

Ajenbo, du kan også lige hive Wireshark frem, hvis du har brug for en dybere pakkeanalyse af hvad der foregår.
Wireshark findes også til Windows.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Det er både fra en mobil telefon (ikke smart phone), min egen laptop (Firefox) og 3 Windows maskiner (Chrome og Firefox) samt min Android med Chrome. Jeg har ikke noget mærkeligt firewall haløj og det tror jeg heller ikke de fleste af de andre steder jeg har forsøgte har.

Output fra wget:

Kode: Vælg alt

wget http://larsth.dk/tux-leaf-tiny.png
--2013-09-12 04:16:18--  http://larsth.dk/tux-leaf-tiny.png
Løser larsth.dk (larsth.dk)... 217.116.232.215
Tilslutter larsth.dk (larsth.dk)|217.116.232.215|:80... mislykkedes: Opkoblingen overskred tidsgrænsen.

Wireshark
trafik.png
trafik.png (186.4 KiB) Vist 179 gange
lath

Indlæg af lath »

Når det ikke er firewallen hos hverken dig eller gigahost, og webserveren svarer fint både her i Danmark og fra en anden amerikansk IP adresse (Dallas, TX), er der kun et sted tilbage:

Det sted er den amerikanske ISP som du bruger der har en filterregel i deres firewall, som blokerer for trafik til IP adressen, der svarer til mit og andres websites hos gigahost.

Du kan starte med at prøve at lave traceroute til IP adressen for mit website. Se hvorfra pakkerne ikke når længere.
Kan pakken ikke komme ud fra den amerikanske ISPs border router, så må du snakke med supporten hos den amerikanske ISP.

Hvis pakken ikke kan komme ind ved gigahost så post traceroutet, så jeg kan poste den til Gigahost supporten, for så er aben deres.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

God ide, min traceroute dør et eller andet sted inde i AT&T netværk:
http://myip.ms/info/whois/12.81.16.7

Det er ikke helt den samme rute for at nå ubuntudanmark.dk, men meget tæt og der kommer den som du nok kan se fint igennem :)

Jeg kan ikke lige lave en traceroute fra Vorizon forbindelsen da den bare en den dum telefon, men det er lidt mystisk at begge fejler.
lath

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:God ide, min traceroute dør et eller andet sted inde i AT&T netværk:
http://myip.ms/info/whois/12.81.16.7

Det er ikke helt den samme rute for at nå ubuntudanmark.dk, men meget tæt og der kommer den som du nok kan se fint igennem :)

Billedet er et whois opslag i stedet en traceroute.

Dum telefon kan mere end du tror, hvis det er en Android mobil.
Prøv at installere "Fing - network tools" fra "Overlook", og bliv overrasket den kan traceroute f.eks og rigtig mange andre netværksting.
På Google play står der at den fås til: Linux, Mac OS, Windows, Android, iPhone/iPod/iPad, Kindle Fire, Cisco Cius.

Den app ser helt fantastisk ud. Har lige installeret den via min desktop browseren.
For dem der ikke ved det så gøres det således: Start med at gå ind på http://play.google.com/ , og log ind hvis du ikke allerede er det. Når man trykker installer så installeres appen på sin mobil uden at man skal røre mobilen) - har du mere end 1 Android enhed skal du også lige vælge enhed.

/Lars
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Ja det er et whois, på den ip som traceroute endte på.

Hvis det var en Andorid ville det være en smart phone og ikke en dum telefon...