Størrelse på mapper...
Re: Størrelse på mapper...
Først, tak for linket!! (:
Den er gået forbi min næse og jeg kan da se at der står rigtig gode ting derinde..! (:
Yes.. Jeg venter så med at fjerne partitionen på den HDD hvor data kommer fra, til jeg er helt sikker..
Men ved at kigge på 'Egenskaber' på de forskellige mapper, så er der lige meget indhold..
Eksempelvis "HDD" 156.860 objekter, i alt 143,2 GB..
Så jeg ville normalt gå ud fra at det hele er kopieret..
Den er gået forbi min næse og jeg kan da se at der står rigtig gode ting derinde..! (:
Yes.. Jeg venter så med at fjerne partitionen på den HDD hvor data kommer fra, til jeg er helt sikker..
Men ved at kigge på 'Egenskaber' på de forskellige mapper, så er der lige meget indhold..
Eksempelvis "HDD" 156.860 objekter, i alt 143,2 GB..
Så jeg ville normalt gå ud fra at det hele er kopieret..
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Nu ved jeg jo ikke præcist hvordan du kopierede via Terminalen, men jeg prøvede lige:
Hvilket gav en kopi på mit usb-stik, som jeg uden problem kan benytte, og rettighederne står til min egen bruger.
Kode: Vælg alt
sudo cp -R ~/recup_dir.1 /media/1AF6015355C3C9C5
Hvilket gav en kopi på mit usb-stik, som jeg uden problem kan benytte, og rettighederne står til min egen bruger.
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Normalt er det bare 'cp -R'
Men støder jeg på problemer, kommer der 'sudo' foran..
Jeg er faktisk i tvivl om hvordan jeg kopierede det ud fra .img-filen..
Men det må have været med 'sudo', hvis du har rettigheder til dine..
Så muligvis derfor at jeg nu ikke har rettighederne til dem..
Men der er jo så gudskelov en løsning på det..
Nu skal jeg bare have partitioneret den ande HDD, så jeg kan begynde at installere Ubuntu server og sætte RAID1 op..
Men venter stadig lige på at AJenbo eventuelt kan forklare hvorfor der ikke vises det samme på begge HDD'er..
Skal desuden også have lavet backup af systemdisken fra min server, da jeg skal have hentet et par configs samt MySQL databaserne..
Men støder jeg på problemer, kommer der 'sudo' foran..
Jeg er faktisk i tvivl om hvordan jeg kopierede det ud fra .img-filen..
Men det må have været med 'sudo', hvis du har rettigheder til dine..
Så muligvis derfor at jeg nu ikke har rettighederne til dem..
Men der er jo så gudskelov en løsning på det..
Nu skal jeg bare have partitioneret den ande HDD, så jeg kan begynde at installere Ubuntu server og sætte RAID1 op..
Men venter stadig lige på at AJenbo eventuelt kan forklare hvorfor der ikke vises det samme på begge HDD'er..
Skal desuden også have lavet backup af systemdisken fra min server, da jeg skal have hentet et par configs samt MySQL databaserne..
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Arh hade ikke lige set tingende til højre i billedet da det er bredere end forummet.
Jeg kan komme i tanke om 3 grund til at der er forskel på størrelsen.
1: Alt efter hvordan du har kopieret har du ikke fået de usynlige . mapper med.
2: Alt efter rettighederne har du ikke adgang til at se størrelsen på visse filer.
3: Da der er tale om kopiering af data fra et skadet filsystem kan der mulighvis være noget uventet opførsel.
Du kan eventuelt prøve med et diff program som eks. DiffMerge til at se hvor forskellen mellem de 2 mapper er.
http://www.sourcegear.com/diffmerge/downloads.php
@christian.arvai kente heller ikke til den hurtige måde at bruge chown på, tak
Jeg kan komme i tanke om 3 grund til at der er forskel på størrelsen.
1: Alt efter hvordan du har kopieret har du ikke fået de usynlige . mapper med.
2: Alt efter rettighederne har du ikke adgang til at se størrelsen på visse filer.
3: Da der er tale om kopiering af data fra et skadet filsystem kan der mulighvis være noget uventet opførsel.
Du kan eventuelt prøve med et diff program som eks. DiffMerge til at se hvor forskellen mellem de 2 mapper er.
http://www.sourcegear.com/diffmerge/downloads.php
@christian.arvai kente heller ikke til den hurtige måde at bruge chown på, tak
Jeg beklager at billedet er sort, men ved ikke hvordan jeg ændrer på det eller om der er mulighed for at tage screenshot af hvad man vil?
Alt er (for det meste) kopieret med 'sudo cp -R'
Ellers er det gjort "grafisk"..
Det er rigtigt husket at det er fra en skadet HDD (2TB)..
Men den er lagt på hylden og jeg arbejder kun på mine 2x 3TB raske diske.. - De hedder /home og /home2
Fremgangsmåden var 'ddrescue' til at kopiere 2TB til en .img-fil på /home, mounte den og så kopiere det over på /home2
(Jeg husker så ikke om jeg brugte 'cp' eller om jeg gjorde det "grafisk"..
Så det data der er på /home og /home2 burde da være ens??
Der er 'diff' standard i Ubuntu og fortæller mig at underkatalogerne i "backup"-mappen er ens..
Så selvom at 'du' viser forskel, så er de altså identiske..
Og for simon-mappen:
DiffMerge er selvfølgelig sat i gang!! (:
Alt er (for det meste) kopieret med 'sudo cp -R'
Det er rigtigt husket at det er fra en skadet HDD (2TB)..
Men den er lagt på hylden og jeg arbejder kun på mine 2x 3TB raske diske.. - De hedder /home og /home2
Fremgangsmåden var 'ddrescue' til at kopiere 2TB til en .img-fil på /home, mounte den og så kopiere det over på /home2
(Jeg husker så ikke om jeg brugte 'cp' eller om jeg gjorde det "grafisk"..
Så det data der er på /home og /home2 burde da være ens??
Der er 'diff' standard i Ubuntu og fortæller mig at underkatalogerne i "backup"-mappen er ens..
Så selvom at 'du' viser forskel, så er de altså identiske..
simon@subuntu:/media/simon$ sudo diff -q home/old_home home2
Kun i home2: ANDET
Identiske underkataloger: home/old_home/ftp og home2/ftp
Kun i home2: ftp_bak
Kun i home2: lost+found
Identiske underkataloger: home/old_home/minecraft og home2/minecraft
Kun i home2: morten
Kun i home2: passport
Kun i home2: photorec.ses
Identiske underkataloger: home/old_home/simon og home2/simon
Identiske underkataloger: home/old_home/vmail og home2/vmail
Identiske underkataloger: home/old_home/vmail_bak og home2/vmail_bak
Og for simon-mappen:
simon@subuntu:/media/simon$ sudo diff -q home/old_home/simon home2/simon
Kun i home2/simon: .aptitude
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/backup og home2/simon/backup
Kun i home2/simon: .bash_history
Kun i home2/simon: .bash_logout
Kun i home2/simon: .bashrc
Kun i home2/simon: .cache
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/configs og home2/simon/configs
Kun i home2/simon: .debtags
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/downloads og home2/simon/downloads
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/folder1 og home2/simon/folder1
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/HDD og home2/simon/HDD
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/htpasswd og home2/simon/htpasswd
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/mediatomb og home2/simon/mediatomb
Kun i home2/simon: .mediatomb
Kun i home2/simon: .mysql_history
Kun i home2/simon: .nano_history
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/netdrev og home2/simon/netdrev
Kun i home2/simon: .profile
Kun i home2/simon: .selected_editor
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/services og home2/simon/services
Kun i home2/simon: .ssh
Kun i home2/simon: .sudo_as_admin_successful
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/temp og home2/simon/temp
Identiske underkataloger: home/old_home/simon/www og home2/simon/www
DiffMerge er selvfølgelig sat i gang!! (:
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Jeg beklager at billedet er sort, men ved ikke hvordan jeg ændrer på det eller om der er mulighed for at tage screenshot af hvad man vil?
Det overlever vi jo nok Men hvis du gerne vil "tage screenshot af hvad man vil", vil jeg anbefale programmet shutter
Med venlig hilsen Christian
Resultatet fra DiffMerge...
- Vedhæftede filer
-
- Markering_005.png (76.12 KiB) Vist 103 gange
-
- Admin
DICKHILL skrev:Alt er (for det meste) kopieret med 'sudo cp -R'
Tjo, men hvordan , det ser ud fra diff ud til at du nettop har kopieret indholdet frem for mappen og på den måde ikke fået de skjulte . mapper/filer med.
DICKHILL skrev:Fremgangsmåden var 'ddrescue' til at kopiere 2TB til en .img-fil på /home, mounte den og så kopiere det over på /home2
Disken data nu er på er måske ok, men data er stadig beskadiget.
DICKHILL skrev:Der er 'diff' standard i Ubuntu og fortæller mig at underkatalogerne i "backup"-mappen er ens..
Jeg kender ikke diff godt nok til at vide hvordan den håndtere diff på mapper og binær filer.
Jeg har lige rodet lidt med at lave en kommando som kan finde diff mellem 2 mapper ud fra fil størrelsen:
cd /media/simon/home/old_home; ls -sRA1 > ~/filer1.txt; cd /media/simon/home2; ls -sRA1 > ~/filer2.txt; diff ~/filer1.txt ~/filer2.txt > file_diff.txt; rm ~/filer1.txt ~/filer2.txt
Efterfølgende vil du så have en file_diff.txt i din hjemme mappe med forskellen mellem de 2 mapper.
-
- Admin
DICKHILL skrev:Resultatet fra DiffMerge...
Øhh er faktisk ikke lige sikker på hvordan det skal tolkes, men det virker som om de mapper mangler fra den ene af de 2 mapper.
... Jeg svarer lige "modsat" her..
Jeg sad i min egen lile verden og tænkte at I selvfølgelig vidste hvad jeg skrev om..
De viste mapper ligger IKKE det sted jeg er ved at kopiere det hen og det er heller ikke meningen..
Jeg gik så ud fra at dataen jeg havde fået, var i orden, siden den har kunne hente det..
Specielt fordi at de filer jeg har set på, ser ud til at være intakte..
Jeg takker for kommandoen og har kørt den..
(Den gemmer dog ikke 'file_diff.txt' i '/home'-mappen, men i den mappe den først cd'er til..
Jeg ønsker dog ikke at poste den hele, så hvis der er noget bestemt du ønsker fra file_diff.txt, må du sige til.. (o:
Men kan da komme med starten af den:
Og her har jeg så kørt den i .../old_home/backup ?Og må indrømme at jeg ikke helt forstår hvad den skal kunne fortælle mig..
Jeg har desuden også tilføjet "sudo" til til, da jeg ikke havde rettigheder:
Men nu når jeg tænker mig om, så har DiffMerge faktisk ikke opdaget at der i '/media/simon/home2/old_home/simon/mediatomb/Film' er nogle mapper og filer som der ikke er i '/media/simon/home/old_home/simon/mediatomb/Film'
(Er pt. ved at køre en ny scan på de to "old_home"-mapper)
Den der vil jeg godt lige beklage!!AJenbo skrev:DICKHILL skrev:Resultatet fra DiffMerge...
Og må indrømme at jeg ikke helt forstår hvad nogel af filerne er..
Eksempelvis:
Øhh er faktisk ikke lige sikker på hvordan det skal tolkes, men det virker som om de mapper mangler fra den ene af de 2 mapper.
Jeg sad i min egen lile verden og tænkte at I selvfølgelig vidste hvad jeg skrev om..
De viste mapper ligger IKKE det sted jeg er ved at kopiere det hen og det er heller ikke meningen..
Jeg gik så ud fra at dataen jeg havde fået, var i orden, siden den har kunne hente det..
Specielt fordi at de filer jeg har set på, ser ud til at være intakte..
Jeg takker for kommandoen og har kørt den..
(Den gemmer dog ikke 'file_diff.txt' i '/home'-mappen, men i den mappe den først cd'er til..
Jeg ønsker dog ikke at poste den hele, så hvis der er noget bestemt du ønsker fra file_diff.txt, må du sige til.. (o:
Men kan da komme med starten af den:
2,7c2,8
< totalt 20
< 4 ftp
< 4 minecraft
< 4 simon
< 4 vmail
< 4 vmail_bak
---
> totalt 160
> 140 file_diff.txt
> 4 ftp
> 4 minecraft
> 4 simon
> 4 vmail
> 4 vmail_bak
2524c2525
< totalt 44
---
> totalt 40
2529c2530
< 20 region
---
Og her har jeg så kørt den i .../old_home/backup ?
2453c2453
< totalt 44
---
> totalt 40
2458c2458
< 20 region
---
> 16 region
Jeg har desuden også tilføjet "sudo" til til, da jeg ikke havde rettigheder:
cd /media/simon/home/old_home/minecraft; sudo ls -sRA1 > ~/filer1.txt; cd /media/simon/home2/old_home/minecraft; sudo ls -sRA1 > ~/filer2.txt; sudo diff ~/filer1.txt ~/filer2.txt > file_diff.txt; sudo rm ~/filer1.txt ~/filer2.txt
Men nu når jeg tænker mig om, så har DiffMerge faktisk ikke opdaget at der i '/media/simon/home2/old_home/simon/mediatomb/Film' er nogle mapper og filer som der ikke er i '/media/simon/home/old_home/simon/mediatomb/Film'
(Er pt. ved at køre en ny scan på de to "old_home"-mapper)
-
- Admin
Ok kan se der var lidt jeg ikke hade taget højde for, her er en revideret kommando, jeg har brudt den op i linjer så den er lidt lettere at læse.
Filen file_diff.txt (som nu bliver korrekt gemt i din hjemmemappe) indeholder en liste over de filer der ikke stemmer overens i de 2 mapper. Hvilke mapper de filer mapperne ligger i kan du nok lettest se ved at bruge et visuelt værktøj (som diff merge) til at sammen ligne filer1.txt og filer2.txt, den skriver nemmelig kun hele stien hver gang den skifter mappe. Det burde så efterfølgende være langt hurtigere at lave diff på de 2 filer end på mapperne for fra.
cd /media/simon/home/old_home/
sudo ls -sRA1 > ~/filer1.txt
cd /media/simon/home2/
sudo ls -sRA1 > ~/filer2.txt
diff -w ~/filer1.txt ~/filer2.txt > ~/file_diff.txt
Filen file_diff.txt (som nu bliver korrekt gemt i din hjemmemappe) indeholder en liste over de filer der ikke stemmer overens i de 2 mapper. Hvilke mapper de filer mapperne ligger i kan du nok lettest se ved at bruge et visuelt værktøj (som diff merge) til at sammen ligne filer1.txt og filer2.txt, den skriver nemmelig kun hele stien hver gang den skifter mappe. Det burde så efterfølgende være langt hurtigere at lave diff på de 2 filer end på mapperne for fra.
... Nu har jeg brugt en halvanden time på at få kortet dette så godt ned, som muligt! :P
Om det lykkedes, må I afgøre.. Haha.. (Overtræt!)
Lige for at give en sidste status på mine mapper, efter jeg nu har kørt 'rsync -avv' på alle, undtagen "mediatomb" !
Lig mærke til "backup"-mappen og se BORT fra "mediatomb"
"home" er hvor data skal TIL - "home2" er hvor data kommer FRA
home
home2
DiffMerge viser absolut ingen forskel i 'old_home/simon/backup' mapperne..
Og ved at højreklikke og trykke 'Egenskaber' er der heller ingen forskel på de to filer som 'sudo du -hs' viser..
Om det lykkedes, må I afgøre.. Haha.. (Overtræt!)
Lige for at give en sidste status på mine mapper, efter jeg nu har kørt 'rsync -avv' på alle, undtagen "mediatomb" !
Lig mærke til "backup"-mappen og se BORT fra "mediatomb"
"home" er hvor data skal TIL - "home2" er hvor data kommer FRA
home
simon@subuntu:/media/simon/home/old_home/simon$ sudo du -hs *
121G backup
76K configs
58G downloads
12K folder1
134G HDD
64K htpasswd
851G mediatomb
17G netdrev
4,0K SERVER-STATUS
18M services
181M temp
9,0G www
simon@subuntu:/media/simon/home/old_home/simon/backup/stationær_gl$ sudo du -hs *
271M Adobe_Lightroom
10G #old
880K uTorrent
37G win7_14-01-2012
56G winbackup
simon@subuntu:/media/simon/home/old_home/simon/backup/stationær_gl/uTorrent$ sudo du -hs *
8,0K dht.dat
4,0K dht.dat.old
104K resume.dat
104K resume.dat.old
4,0K rss.dat
4,0K rss.dat.old
8,0K settings.dat
8,0K settings.dat.old
632K utorrent.lng
simon@subuntu:/media/simon/home/old_home/simon/backup/stationær_gl/winbackup/WindowsImageBackup/simon/
Backup 2012-01-18 174650$ sudo du -hs *
56G 3fdfde09-41c5-11e1-add3-806e6f6e6963.vhd
home2
simon@subuntu:/media/simon/home2/old_home/simon$ sudo du -hs *
90G backup
76K configs
58G downloads
12K folder1
134G HDD
64K htpasswd
1,1T mediatomb
17G netdrev
4,0K SERVER-STATUS
18M services
181M temp
9,0G www
simon@subuntu:/media/simon/home2/old_home/simon/backup/stationær_gl$ sudo du -hs *
271M Adobe_Lightroom
10G #old
408K uTorrent
37G win7_14-01-2012
25G winbackup
simon@subuntu:/media/simon/home2/old_home/simon/backup/stationær_gl/uTorrent$ sudo du -hs *
8,0K dht.dat
4,0K dht.dat.old
104K resume.dat
104K resume.dat.old
4,0K rss.dat
4,0K rss.dat.old
8,0K settings.dat
8,0K settings.dat.old
160K utorrent.lng
simon@subuntu:/media/simon/home2/old_home/simon/backup/stationær_gl/winbackup/WindowsImageBackup/simon
/Backup 2012-01-18 174650$ sudo du -hs *
25G 3fdfde09-41c5-11e1-add3-806e6f6e6963.vhd
DiffMerge viser absolut ingen forskel i 'old_home/simon/backup' mapperne..
Og ved at højreklikke og trykke 'Egenskaber' er der heller ingen forskel på de to filer som 'sudo du -hs' viser..
- Vedhæftede filer
-
- Markering_013.png (101.51 KiB) Vist 94 gange
AJenbo skrev:Ok kan se der var lidt jeg ikke hade taget højde for, her er en revideret kommando, jeg har brudt den op i linjer så den er lidt lettere at læse.Kode: Vælg alt
cd /media/simon/home/old_home/
sudo ls -sRA1 > ~/filer1.txt
cd /media/simon/home2/
sudo ls -sRA1 > ~/filer2.txt
diff -w ~/filer1.txt ~/filer2.txt > ~/file_diff.txt
Jeg takker for de nye linier og har kørt dem..
Men må altså ærligt indrømme at jeg stadig ikke rigtig kan finde hovede og hale i det..
Viser den alle filer i mapperne eller bare dem som ikke der ikke ligger begge steder??
For af det resultat jeg får i file_diff.txt, der ligger jeg mest mærke til alle filerne i mine film-mappe (som ikke er og skal med), men der dukker også .jpg-filer op som ligger begge steder..
Den finder også noget "722875c726560" og en masse andre med lignende navne, samt en masse "cur", "new" og "total"..
Men som jeg lige har posted, så er ALLE mapperne nu af samme størrelse (ifølge 'sudo du -hs'), undtagen "backup"..
(... og "mediatomb" - Men den skal IKKE regnes med..)
Så jeg lukker den mere eller mindre her, da jeg ikke kan se at vi kan gøre meget mere..
-
- Admin
Filer_diff.txt lister alle de filer som er forskellige, enten pga. de ikke har samme stoerelse eller ikke ligger begge steder. De kryptiske tal er diff kode der viser hvor i de 2 fil lister den har fundet forskellen. Proev selv at bruge et grafisk vaerktoej (eks. DiffMerge) paa de filer1.txt og filer2.txt saa vil du faa en visuel visning der maaske er lettere at forstaa. Foerste tal er byte stoerelsen paa filerne og der efter kommer fil navnet.