Flere programmer lukker uventet ned

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Flere programmer lukker uventet ned

Indlæg af lath »

AJenbo skrev:Jeg ved ikke lige hvad der skulle gøre NetBeans særlig godt til hjemmrsider, selv bruger jeg geany, har aldrig være særlig glad for Java teknologi.

Den er nogenlunde for nyligt blevet udvidet med HTML5 support.

Netbeans C/C++ IDE har support for at lave deb pakker, og rpm pakker. Fra https://netbeans.org/features/cpp/ har vi:
Packaging

You can configure your project to have it automatically package your compiled applications as either TAR files, ZIP files, SVR4 packages, RPMs, or Debian packages.

/Lars

P.S.
Geany er en rigtig god editor til mange ting.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Sv.Aage
Geografisk sted: Strandby

Indlæg af Sv.Aage »

Jeg har så hentet Geany :-) nu må jeg se om det er noget jeg finde ud af at bruge ?

Men jeg har stadig ikke fået løst problemet med at "Firefox" fryser og lukker ned.

så der er jeg stadig åben for forslag, dog helst penslet ud således at selv jeg kan finde ud af det, altså ( man tager med højre hånd osv )
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Er der nogle specifikke sider, hvor at Firefox går ned, eller opstår det helt tilfældigt?
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

Sv.Aage skrev:Jeg har så hentet Geany :-) nu må jeg se om det er noget jeg finde ud af at bruge ?

Men jeg har stadig ikke fået løst problemet med at "Firefox" fryser og lukker ned.

så der er jeg stadig åben for forslag, dog helst penslet ud således at selv jeg kan finde ud af det, altså ( man tager med højre hånd osv )

Prøv at kigge i /var/log/syslog efter out of memory (OOM) beskeder.

Hvis der er det kan det en eller flere add-ons eller plugins har det man kalder en memory leak.
Løsningen på det er at man som bruger afinstallerer de add-ons og/eller plugins der forårsager memory-leaken.

At finde ud af hvem der er den skyldige foregår sådan her:
  1. Deaktiver samtlige add-ons (kan den ikke deaktiveres skal den nok afinstalleres via pakke systemet)
  2. Deaktiver samtlige plugins (kan den ikke deaktiveres skal den nok afinstalleres via pakke systemet)
  3. Aktiver en/et (og kun en/et) add-on eller plugin, og kør med den i lang tid, hvis den crasher, så har fundet en skyldige.
    du kan også åbne about:memory i et nyt faneblad og se om RAM forbrug stiger og stiger og stiger etc - hvis den gør det har du fundet en synder.
  4. Var den ikke den skyldige så gentag punkt 3

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Sv.Aage

Indlæg af Sv.Aage »

christian.arvai skrev:Er der nogle specifikke sider, hvor at Firefox går ned, eller opstår det helt tilfældigt?

Ofte er Facebook impliceret, det sker som regel ved at der er flere faneblade er åbne.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Prøv at af installere alle java pakker og se om det hjælper. Under hjælp i firefox kan du også vælge at starte det uden tilføjelser, se om det hjælper.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Prøv at åbne en terminal (ctrl+alt+t) og kør denne kommando:

Kode: Vælg alt

Lad terminalen stå åben. Start Firefox op. Klik som du plejer før et crash, og hold øje med %CPU og %MEM i terminalen. Hvis det ryger voldsom i vejret, kan vi sporer om det er ram der er overbelastet.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Sv.Aage

Indlæg af Sv.Aage »

jeg ved ikke hvad der er sket, men nu ser det ud til at være ok

Tak for hjælpen