How to be me skrev:Hvis de er lavet til at køre godt med windows er det vel forståelig, markedet for Ubuntu-maskiner er vel så fragmenteret at den ikke kan betale sig at teste med Ubuntu også.
Nu er jeg nu mere til at de skal sælges uden noget som helst OS overhovedet, en ubuntu installation ville bare få samme behandling som en windows installation her.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h Manjaro på hjemmerullet pc.
How to be me skrev:Hvis de er lavet til at køre godt med windows er det vel forståelig, markedet for Ubuntu-maskiner er vel så fragmenteret at den ikke kan betale sig at teste med Ubuntu også.
Nu er jeg nu mere til at de skal sælges uden noget som helst OS overhovedet, en ubuntu installation ville bare få samme behandling som en windows installation her.
Et stort problem er at folk ikke ordentlig ser på hvad det er de bestiller så producenten risikere at få klager over at "maskinen ikke vil starte", folk klager over at den ikke virker med Windows98 etc etc.
AJenbo skrev:Jeg har lige spurgt afdelings lederne og en af de ekspedienter der er tilstede i dag og de er helt med på den og vil til en hvis grad også gerne hjælpe med at få det op at køre. Det gælder selvfølgelig kun de maskiner der allerede står i udstillingen.
Junghans skrev:Kan I pege på en god maskine, som har Ubuntu forudinstalleret, så jeg ikke køber en Win, jeg ikke skal bruge? Evt. en forretning, der fører computere med Ubuntu på. Jeg bor i København.
Jeg kender ikke til steder hvor du kan købe med Ubuntu forudinstalleret. Jeg har de sidste 2 gange købt bærbar uden styresystem hos MM-Vision lige uden for Roskilde - det har jeg været godt tilfreds med. Sidste gang havde jeg et lille problem med en ramblok der ikke blev registreret. Da jeg var inde med maskinen var udgangspunktet ikke, at det nok var softwarefejl (Min installering af styresystem/Ubuntu). I stedet blev ramblok skiftet på stedet og problem løst. Bud på bærbar: http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=702750010&gruppe=visionnotebook Men det kommer selvfølgelig meget an på dine behov.