troede jeg da jeg har prøvet på at sende dem men kan ikke se dem nogenstedsTorben Sonne skrev:så fik jeg da taget nogle billeder af fejloggen den med terminalen kunne jeg ikke findeud af. Jeg fik bare et dokument hvor der stod at jeg kunne rette mellm 0 og 1 og den fattede jeg ikke helt, har godt set andre bruge den men jeg kender så ikke lige koden. Hermed følger uoload af 5 billeder fra skærmprint
upgradering til 12,10
-
- IRC nickname: samarit
- Geografisk sted: Præstø
Re: upgradering til 12,10
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Måske må der ikke være "æø eller å" i filnavn.Torben Sonne skrev:troede jeg da jeg har prøvet på at sende dem men kan ikke se dem nogenstedsTorben Sonne skrev:så fik jeg da taget nogle billeder af fejloggen den med terminalen kunne jeg ikke findeud af. Jeg fik bare et dokument hvor der stod at jeg kunne rette mellm 0 og 1 og den fattede jeg ikke helt, har godt set andre bruge den men jeg kender så ikke lige koden. Hermed følger uoload af 5 billeder fra skærmprint
stra
Bruger Ubuntu 22.04 og 22.10 + lubuntu 22.10
-
så prøver vi lige det duede heller ikke
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
det er sansynligvis mellemrum. prøv bare at kalde dem 1.png 2.png, så kan de ikke blive meget mere simpelt
-
Tak for tippet så prøver vi det var de 3 første resten følger
- Vedhæftede filer
-
- 3.png (88.72 KiB) Vist 171 gange
-
- 2.png (87.78 KiB) Vist 171 gange
-
- 1.png (82.19 KiB) Vist 171 gange
-
de 2 sidste der er vist kommet rod i billederne håber det kan bruges aligevel
- Vedhæftede filer
-
- 5.png (73.39 KiB) Vist 171 gange
-
- 4.png (74.53 KiB) Vist 171 gange
-
- Forfatter
- Geografisk sted: Christianshavn
Fejlhåndteringssystemet i Ubuntu er slået til som standard, som Ajenbo skriver, og du kan slå det fra som han foreslår.
Hvis du vælger at lade det være slået til kan du bidrage med fejlrapport-indsamling. Men jeg kan godt forstå at mange vælger at slå det fra, når det 'støjer' for meget, som her. Jeg gør det selv.
Der er i øvrigt en fejl rapport på at 'apport' er slået til unødvendig:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/1023385
Hvis du vælger at lade det være slået til kan du bidrage med fejlrapport-indsamling. Men jeg kan godt forstå at mange vælger at slå det fra, når det 'støjer' for meget, som her. Jeg gør det selv.
Der er i øvrigt en fejl rapport på at 'apport' er slået til unødvendig:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/1023385
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12
-
- Admin
ok fejlen opstår når printer driveren tjekker om det er nødvendigt at installere extra plugins for at benytte din printer.
Jeg kan udmildbart ikke finde andre der har haft samme problem så jeg har ikke lige nogle løsnings forslag og at fejlsøge scriptet kan gå hend og blive lidt omstændigt hvis vi skal gøre det gennem forummet.
Hvis din printer ellers fungere fint kunne en lidt brutal løsnings metode være at overskrive tjekket med en som fil.
Slet alt indhold og gem filen.
Skulle du på et senere tidspunkt få en printer der kræver plugins kan du enten installere dem manuelt eller geninstallere hplip.
Du kunne også forsøge at opgradere hplip og håbe at fejlen er blevet rettet.
http://sourceforge.net/projects/hplip/files/
For at installere pakken skal du nok køre noget i stil med:
Jeg kan udmildbart ikke finde andre der har haft samme problem så jeg har ikke lige nogle løsnings forslag og at fejlsøge scriptet kan gå hend og blive lidt omstændigt hvis vi skal gøre det gennem forummet.
Hvis din printer ellers fungere fint kunne en lidt brutal løsnings metode være at overskrive tjekket med en som fil.
Kode: Vælg alt
sudo gedit /usr/share/hplip/check-plugin.py
Slet alt indhold og gem filen.
Skulle du på et senere tidspunkt få en printer der kræver plugins kan du enten installere dem manuelt eller geninstallere hplip.
Du kunne også forsøge at opgradere hplip og håbe at fejlen er blevet rettet.
http://sourceforge.net/projects/hplip/files/
For at installere pakken skal du nok køre noget i stil med:
cd Hentede\ filer
chmod +x hplip-3.13.2.run
sudo ./hplip-3.13.2.run
-
Tak for din interesse for problemet Den første ide du gav mig gav flg. resultat da jeg gemte filen line 143243: 0 is wrong flag id og ca 100 linier til virker gjorde det heller ikke.Kommer på tanke om da jeg 1. gang instalerede kom den med en fejlmeddelse den dog selv gav løsningen på problemet var noget med pakkeinstalation og skulle løses med sudo apt-get install-F og så kørte den videre, men om det kan være en fejl i den tilsendte cd bliver jeg mistænksom overfor spec da den anden maskine med 12.04 kører printeren perfekt og du siger at du ikke har set lige det problem før. Den 2. løsninge du angav fik en fejl om at der var mellemrum et forkert sted og det kunne jeg ikke gennemskue
-
fejmeddelse på 2. forsøg
Current hplip source directory path has space character in it. Please update path by removing space characters. Example: Change /home/torben/Hentede filer/hplip-3.13.2.run to /home/torben/Hentedefiler/hplip-3.13.2.run
torben@torben-H61M-D2H-USB3:~/Hentede filer$
Current hplip source directory path has space character in it. Please update path by removing space characters. Example: Change /home/torben/Hentede filer/hplip-3.13.2.run to /home/torben/Hentedefiler/hplip-3.13.2.run
-
- Geografisk sted: Ikast-Herning
Det er den her det er galt med "Hentede filer" det skal være "Hentede\ filer" for at negligere mellemrum.Torben Sonne skrev:fejmeddelse på 2. forsøg
Det den foreslår er, at du fjerner mellemrummet fra mappen "Hentede filer"
Du kan så genindsætte det, når du har kørt kommandoerne.
stra
-
- Admin
Følgende løser det uden at lave rod i dine mapper (flytter filen til din hjemmemappe):
Jeg har lidt svært ved at forstå hvad der nøjagtig skete da du forsøgte at slette indholde fra /usr/share/hplip/check-plugin.py.
De beskeder du får i terminalen i mens du redigere filen i gedit er bare nogle kommentar fra gedit som du kan se bort fra. Tjek at filen er tom:
Siger du at du stadig får fejlen?
I øvrigt ville det være mest optimalt hvis det bliver løst ved at opgradere hplip frem for at skære noget af det fra.
cd Hentede\ filer
mv hplip-3.13.2.run ../
cd ../
sudo ./hplip-3.13.2.run
Jeg har lidt svært ved at forstå hvad der nøjagtig skete da du forsøgte at slette indholde fra /usr/share/hplip/check-plugin.py.
De beskeder du får i terminalen i mens du redigere filen i gedit er bare nogle kommentar fra gedit som du kan se bort fra. Tjek at filen er tom:
/usr/share/hplip/check-plugin.py
Siger du at du stadig får fejlen?
I øvrigt ville det være mest optimalt hvis det bliver løst ved at opgradere hplip frem for at skære noget af det fra.
-
Ja den fejler stadig men nu kun i libre writer pdf kører fint nu
-
det var hvad jeg fik ud af at tjekke om filen var tom
torben@torben-H61M-D2H-USB3:~$ /usr/share/hplip/check-plugin.py
bash: /usr/share/hplip/check-plugin.py: Adgang nægtet
torben@torben-H61M-D2H-USB3:~
Skal lige sige at jeg instalerede via det gode råd der kom fra anden side hvis det gør nogen forskel
torben@torben-H61M-D2H-USB3:~$ /usr/share/hplip/check-plugin.py
bash: /usr/share/hplip/check-plugin.py: Adgang nægtet
torben@torben-H61M-D2H-USB3:~
Skal lige sige at jeg instalerede via det gode råd der kom fra anden side hvis det gør nogen forskel
-
- Admin
Min fejl, jeg glemte kommandoen...
cat /usr/share/hplip/check-plugin.py