Opdater Icedtea ??

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
gejo
IRC nickname: johan

Re: Opdater Icedtea ??

Indlæg af gejo »

Tak for de gode forslag. Jeg er imidlertid ikke så glad for at skulle anvende Sun's java, da den ikke automatisk opdateres, og da jeg samtidig kan bruge min netbank ved hjælp af FF, vil jeg vente og håbe på en løsning med Icedtea.

De bedste hilsner
Gert
Kappa
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af Kappa »

Jeg har haft tilsvarende problemer med Chrome, og heller ingen problemer med FF, og i begge to brugt Icedtea, men da jeg gerne vil have funktionen med kvikknapperne, prøvede jeg så med Opera, der også har kvikknapper, og alt virker perfekt, og jeg kan ikke forestille mig, at det skulle have noget, at gøre med hvilken Linux distro man anvender (bruger selv Fedora), kunne Opera altså være et brugbart alternativ.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
buddig
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Indlæg af buddig »

gejo skrev:Jeg har samme problem med Icedtea og Chromium. Alt fungerede fint frem til tirsdag i sidste uge, men efter opdateringen onsdag var det slut med at bruge Chromium til netbank, hvorimod FireFox virker uden problemer. Jeg har ikke kunnet finde årsagen - så jeg håber også på hjælp.

De tidligere beskrevne problemer har været knyttet til FF som netop ikke har problemer.

Hilsen
Gert :(
Det samme hos mig.
Da jeg pludselig ikke kunne komme i netbank med Chromium, prøvede jeg med Firefox,
og der fungerer det stadig.
Jeg gik ind i

Kode: Vælg alt

chrome://plugins/
og disablede IcedTea plugin, og så kom der en "puslespilsbrik i NemId feltet.
Da jeg igen enablede IcedTea, så det rigtigt ud, men NemId feletet forblev bare blankt.
Godt at Firefox fungerer fint til netbank. :)
// Henning
hassen117
IRC nickname: hassen

Indlæg af hassen117 »

christian.arvai skrev:
How to be me skrev:

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer

denne skulle virke for nogen, måske man skal fjerne icedtea jave med softwarecenteret først?

Den kommando skulle gerne rydde det hele ud først, men hvis i finder ud af at det ikke er tilfælde, må i meget gerne lige nævne det herinde, så vi kan opdatere kommandoen.

jeg kørte den og så

sudo apt-get update
og nu fungere det fint med chrome...
NOT DEAD YET!
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hassen117 skrev:
christian.arvai skrev:
How to be me skrev:

sudo dpkg --configure -a && sudo apt-get purge -y openjdk-6-jre openjdk-6-jre-lib openjdk-6-doc openjdk-7-jre openjdk-7-jre-lib openjdk-7-doc sun-java6-jdk sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java7-jdk sun-java7-bin sun-java7-fonts sun-java7-jre sun-java7-plugin icedtea-plugin && sudo apt-get autoremove ; sudo apt-get update -y && sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java && sudo apt-get update && sudo mkdir -p /usr/lib/mozilla/plugins && sudo apt-get install oracle-jdk7-installer

denne skulle virke for nogen, måske man skal fjerne icedtea jave med softwarecenteret først?

Den kommando skulle gerne rydde det hele ud først, men hvis i finder ud af at det ikke er tilfælde, må i meget gerne lige nævne det herinde, så vi kan opdatere kommandoen.

jeg kørte den og så

sudo apt-get update
og nu fungere det fint med chrome...

Ok, det var da pudsigt, for "apt-get update" er jo allerede med i kommandoen, og det som kommer derefter, burde ikke have brug for en gentagelse af denne kommando. Men tak for input, vi bruger det faktisk ret meget i "Sandkassen".
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Kappa
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af Kappa »

Hvis man har Nordea som bank, er det fuldstændig ligegyldigt, hvad for en Java vers. man bruger, problemet ligger ifølge Nordea (har talt med dem i dag) hos Nordea, de eneste browsers der ikke skulle være problemer med, skulle være Firefox og IE, men der bliver arbejdet på problemet, men det er opstået fordi nogle browsers bliver opdateret med lynets hastighed, i hvert fald så hurtigt, at Nordea ikke kan følge med, så de henviser altså til, at deres kunder i øjeblikket skal bruge en af de 2 ovennævnte browsers.
Linux - The way it was meant to be.

Med venlig hilsen
Steen
lianergoist
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af lianergoist »

gejo skrev:Jeg har samme problem med Icedtea og Chromium. Alt fungerede fint frem til tirsdag i sidste uge, men efter opdateringen onsdag var det slut med at bruge Chromium til netbank, hvorimod FireFox virker uden problemer. Jeg har ikke kunnet finde årsagen - så jeg håber også på hjælp.

De tidligere beskrevne problemer har været knyttet til FF som netop ikke har problemer.

Hilsen
Gert :(

Bare til almindelig orientering - problemet er løst, men man skal aktivere "Ikke-frigivne opdateringer (precise-proposed)" for at få opdateret den problematiske pakke. Se mere her - https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/icedtea-web/+bug/1025553.
Thomas Jensen, Horsens
buddig
Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus

Indlæg af buddig »

Nemid på Chromium fungerer også hos mig igen.
Jeg har ikke gjort noget for det, så hjælpen er kommet til mig af sig selv.
Mange ting løses heldigvis automatisk i det ubevidste. :)
Mange tak for det.
// Henning