christian.arvai skrev:Hmmm den opsætning som guiden beskriver er jeg så ikke enig i, der er flere unødvendige punkter, bla. "7c) Install and start firewall" mener jeg er fuldstændigt overflødigt for langt de fleste brugere.
Så vil jeg hellere anbefale nye brugere at læse thj01´s trin for trin guide http://www.freedomnotbeer.dk/index.php? ... &Itemid=57
Jeg vil også klart anbefale thj01's guide, men er alligevel ikke helt så skeptisk over den engelsksprogede guide som christian er. Uden at have lagt de to guides ved siden af hinanden for at studere ligheder og forskelle, så kommer også den engelsksprogede guide godt rundt tingene.
Det er rigtigt at det er unødvendigt for de fleste af os at installe redskaberne til at pille ved firewallen (uwf eller firestarter), og der er da også andre programvalg som jeg ville træffe anderledes (bluefish i stedet for kompozer og xchat i stedet for pidgin).
Men det er da bestemt glædeligt at den har hjulpet i det mindste én bruger gennem en problemløs installationsproces frem til et velfungerende system.
Tillykke med det!