Hvad er Gnome og KDE for noget?

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
thj01
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af thj01 »

SUSE's implementering af KDE er genial.

Men Gnome er bare ......... bedre.

Linus Thorvalds anbefaler KDE.

For mig er den væsentlige forskel at KDE er meget blød/rund/BLÅ/fluffy. dens system administration er meget lig Windows (ligner kontrolpanelet)

Gnome er mere basal/firkantet - alt er holdt simpelt.

for mig er GNOME bare bedre
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html

Kører LTS udgaverne.

"It's always easy if you know how to do it."
tbresson

Indlæg af tbresson »

Jeg synes også man bør prøve både KDE og Gnome. Jeg selv foretrækker Gnome, men kigger da af og til på KDE.

Ja, KDE er "flottere" at se på .. men jeg foretrækker nu ofte simpliciteten i Gnome.
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

KDE er -ikke- flottere at se på. Jeg kan få enhver KDE-mand til et tabe kæben på gulvet, når jeg viser min desktop frem.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Indlæg af Wrapper »

eitreach skrev:KDE er -ikke- flottere at se på. Jeg kan få enhver KDE-mand til et tabe kæben på gulvet, når jeg viser min desktop frem.

Enig, Gnome er om end lidt kedelig at se på som standard, men det er virkelig let at få til at se virkelig godt ud...
Billede

Billede
Cave
IRC nickname: Cave`
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Cave »

eitreach skrev:KDE er -ikke- flottere at se på. Jeg kan få enhver KDE-mand til et tabe kæben på gulvet, når jeg viser min desktop frem.

Jeg startede ud med ubuntu og dermed gnome og var ganske godt tilfreds - syntes stadigvæk Gnome er et fint desktop environment. Dog er jeg blevet små-forelsket i KDE under min nuværende distribution og glæder mig meget til version 4. KDE er for mig bygget mere logisk op og kan konfigueres meget mere end Gnome (er enig i at KDE default style stinker ret meget). Mit desktop (se det) er ret så enkelt (KDEmod), men at du kan få enhver KDE-mand til at tabe kæben på gulvet, tror jeg nu ikke på, m.a.o. valget af KDE er for mig bevidst.

For mig handler valget om desktop environment i høj grad også om de programmer, der er tilknyttet, hvor jeg stor glæde af fx amarok, kate, dolphin og ikke mindst konqueror frem for firefox.
tbresson

Indlæg af tbresson »

Der var en årsag til at jeg skrev flottere i gåseøjne.
Om noget er flot er jo en personlig smagsag.