Et lille visa/Dankort og netbankråd, som jeg selv bruger.
Med to banker kan du sikre dine spareskillinger.
I den ene bank har du alle dine penge og netbank.
I den anden bank har du et et visa/Dankort og netbank.
Fra den ene bank kan du føre penge over til den anden bank.
Fra den anden bank betaler du til "tvivlsomme" (altså deres sikkerhed) netbutikker.
Hackere kan ikke hente flere penge end der står på kontoen, og du skal bare sørge for, at der ikke står for mange penge. Det skal være to banker, for med to konti i samme bank vil en hacket konto bare automatisk blive "fyldt op"
Banken reagerer altid, hvis der bliver forsøgt trukket flere penge fra en konto, end der er tilstede.
Kort er vist blevet hacket
-
- Geografisk sted: Smørum
Re: Kort er vist blevet hacket
Rigtige mænd tager ikke backup.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Brugercman den 2 kontoer hos den samme bank kan de også finde på at overføre penge mellem konti hvis der bliver underskud på en. Men det vil vel stadig kunne lade sig gøre at lave overtræk på ens konto ved mindre der er et visa elektron man har?
-
- Geografisk sted: Varde
Det vil sige at hvis man får hacket sine oplysninger på PCen og de får fat i en NemID kort så kan de tappe konti i 2 banker ?
Tror jeg holder mig til den ene og så tager fat i banken hvis der er uoverenstemmelser mht. posteringer på div. konti. De har alligevel ansvaret med mindre at de kan bevise at jeg har været lemfældig med mine oplysninger/adgangskoder mm.
Tror jeg holder mig til den ene og så tager fat i banken hvis der er uoverenstemmelser mht. posteringer på div. konti. De har alligevel ansvaret med mindre at de kan bevise at jeg har været lemfældig med mine oplysninger/adgangskoder mm.
UBUNTU 22.04 på ToshibaSATELLITE-Z830-10W
-
Hvis der laves overtræk (Tyveri) på den lille bankkonto i bank 2 - vil banken reagere, og tyveriet vil opdages.
Det er vel ikke muligt at få et kort uden elektron efterhånden.
Det er jo meningen, at der kun købes på nettet fra den lille konto i bank 2.
Det er ikke via Linux der kigges over skulderen men via windows.
Mine bankbesøg foregår fra en ubuntu som ikke surfer på nettet men kun køber og besøger banken.
Den ubuntu køres fra USB / wubi / virtual box
Et dårligt sikret internethandelssted kan angribes af en hacker som så kan tappe en konto, men er fidusen at den konto ikke er ret stor, for den befinder sig i bank 2
Det er vel ikke muligt at få et kort uden elektron efterhånden.
Det er jo meningen, at der kun købes på nettet fra den lille konto i bank 2.
Det er ikke via Linux der kigges over skulderen men via windows.
Mine bankbesøg foregår fra en ubuntu som ikke surfer på nettet men kun køber og besøger banken.
Den ubuntu køres fra USB / wubi / virtual box
Et dårligt sikret internethandelssted kan angribes af en hacker som så kan tappe en konto, men er fidusen at den konto ikke er ret stor, for den befinder sig i bank 2
-
- IRC nickname: wangerin
- Geografisk sted: Sønderborg
eyvind skrev:Et lille visa/Dankort og netbankråd, som jeg selv bruger.
Med to banker kan du sikre dine spareskillinger.
I den ene bank har du alle dine penge og netbank.
I den anden bank har du et et visa/Dankort og netbank.
Fra den ene bank kan du føre penge over til den anden bank.
Fra den anden bank betaler du til "tvivlsomme" (altså deres sikkerhed) netbutikker.
Hackere kan ikke hente flere penge end der står på kontoen, og du skal bare sørge for, at der ikke står for mange penge. Det skal være to banker, for med to konti i samme bank vil en hacket konto bare automatisk blive "fyldt op"
Banken reagerer altid, hvis der bliver forsøgt trukket flere penge fra en konto, end der er tilstede.
Så er det vi har dejlige nemid. Hvis de knækker din nemid, har du problemet med begge dine banker
En anden ting er at du skal være opmærksom på at både dankort, vias-dankort, viasekort og mastercard er KREDIT-kort.
Dvs du kan hæve mere en der er på kontoen.
Hvis du vil slippe for det, er der kun to muligheder, svjv. Visa-elektron og MastercardDebit. Begge er DEBIT-kort. Dvs der checkes om du må hæves beløbet inden der gives grønt lys.
Kredit-kort kan også benyttes offline, det kan debit-kort i sagens natur ikke, da der ikke kan checkes for saldoen.
-
Der sidder en guld dims - så det er nok et elektron kort.
Og hvis det ikke kan overtrækkes..........................så virker mit system med ikke at have mange penge på kontoen, og at den heller ikke kan fyldes automatisk op. Håber jeg altså.
Og hvis det ikke kan overtrækkes..........................så virker mit system med ikke at have mange penge på kontoen, og at den heller ikke kan fyldes automatisk op. Håber jeg altså.
-
- Admin
eyvind skrev:Det er vel ikke muligt at få et kort uden elektron efterhånden.
eyvind skrev:Der sidder en guld dims - så det er nok et elektron kort.
Ikke chip, det har intet med det at gøre. men Visa Elektron, den er et debit kort der ikke kan bruges til at lave overtræk, men det er lagt fra alle steder der tager i mod dette kort da det ikke er et Dankort. Det kræver at terminalen man betaler med er online ved købet da den skal godkende beløbet med banken.
http://www.visa.dk/electron.htm
Hvis VISA Elektron logoet ikke er på dit kort er det ikke et Elektron.
-
-
- IRC nickname: René
- Geografisk sted: Lolland
Lige en opdatering
Kortet var ikke blevet hacket, beløbet der var reserveret var åbenbart for benzin og var vist ikke trukket pga påsken. Det firma der stod på må så samarbejde med shell om betalingerne. Men fik opdateret min java og har fået et nyt kort
Undskylder for besværet men tak for alle svarene
Kortet var ikke blevet hacket, beløbet der var reserveret var åbenbart for benzin og var vist ikke trukket pga påsken. Det firma der stod på må så samarbejde med shell om betalingerne. Men fik opdateret min java og har fået et nyt kort
Undskylder for besværet men tak for alle svarene
-
Du skal da ikke undskylde, for det er da et godt emne, at tale om for tiden.
Men tillykke med, at du ikke er hacket.
Men tillykke med, at du ikke er hacket.
-
- Admin
Syndes også det har været en af det lidt mere spændende / hyggelige tråde