Antivirus.

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
jobr

En bedre løsning efter min mening!

Indlæg af jobr »

Efter min mening er den eneste rigtigt måde at håndtere vira på i linux at benytte clamAV, det er godt nok noget mere server orienteret end avast(som jeg vil kalde for et personal-user-virus-program)

men clamAV virker virkelig godt, det er også clamAV mange af de store *nix servere benytter til at scanne for vira, (e.g. mailservere og NAS)

jeg kender ikke nogen GUI til clamAV (Da jeg kun arbejder med det via ssh på freeBSD servere), men synes du skulle overveje det.

https://help.ubuntu.com/community/ClamAV

Det er helt sikkert den fedeste måde at klare virus på hvis man benytter linux. Det skal dog siges at jeg ikke ville benytte antivirus protection på en linux box medmindre at jeg kørte et stort share til windows maskiner eller en anden form for netværks service. Linux er jo lavet sådan at hvis du er ude på ballade skal man taste et password, derudover er det meget begrænset hvor mange vira der findes til platformen. så pga performance ville jeg droppe det, men det er jo op til hver enkel bruger, din hjemmemappe er jo altid sårbar, men dit system er ikke.(men mindre der findes en fejl i kernel eller lignende)