eyvind skrev:Jo Filezilla bruger jeg, dog kun til at flytte filer.
Men jeg har Windows kørende med mit MX2004 kørende og det er nemt at lave nye sider til lige at fremvise et eller andet.
Så for ikke at få detsrueret min lille hjemmeside vil jeg hoppe fra ideen med at lave det fra ubuntuplatformen....
Som jeg ser det, så er der ingen sikkerhed på en hjemmeside, hvor flere har adgang med MX2000
(eller et andet program fra et Windows miljø).
Den bedste sikkerhed ligger i at du har en backup, som du kan bruge, hvis (eller når) det går galt.
Jeg foreslår, at du ligger Wordpress i en separat mappe, f.eks. /wp/ på din hjemmeside.
Så kan du frit lave en masse sjove ting i det, uden at forstyrre den kørende hjemmeside.
Når du så har lavet noget lækkert i Wordpress, så er det bare at lave et link til den i din eksisterende side,
så den selv skifter til den nye side, så kører det.
Og du kan altid slette linket og derved er din side igen den oprindelige.
Jeg ved godt, at jeg snakker uden om, og ikke svarer direkte på dit oprindelige spørgsmål,
men det er fordi at svaret ligger der.
I dag bruger man de online værktøjer, (wysiwyg editorer), som ligger på hjemmesiderne,
og de erstatter Mx2000, Frontpage, Dreamweaver, og hvad man ellers brugte før i tiden.
Jeg tror det er årsagen til, at de ikke findes til Ubuntu.
Når man så udvikler eller laver nye funktioner i selve systemet, så bruger man en editor
f.eks. Geany, som er nævnt længere oppe i tråden.
Sorry, det blev en længere snak, måske skulle jeg oprette en ny tråd, hvor jeg kan skrive løs
om min store interesse i webdesign in the cloud.
Henning