Hej AJenbo
jeg betragter mit problem med at åbne en pdf -fil som løst og takker mange gange for det. Uden dig og andre venlige mennesker til at hjælpe mig, det er helt utrolig så hjælpsomme folk er, havde jeg været tvunget til at opgive ubuntu, og det ville jeg have være meget ked af, især fordi jeg aldrig har befundet mig særlig godt med windows.
hvad angår det andet spørgsmål om valg af program til at åbne den pågældende slags links i, så ser min "boks" anerledes ud end din (desværre ved jeg ikke hvordan jeg skal bære mig ad med at kopiere den ind i denne mail til dig) og indholdt en advarsel, der gjorde mig lidt usikker, fordi der stod sådan noget som, at jeg kunne vælge ét bestemt program - hvad det hed fik jeg desværre ikke skrevet ned - og at jeg kun skulle vælge det, hvis jeg selv havde anmodet om et program til at håndtere links. denne advarsel var ledsaget af en oplysning om, at det kunne tænkes, at det var en "fremmed" der ville ind i min computer, og af den grund havde brug for et program og at jeg selv sagt skulle forhindre dette.
på grund af den usikkerhed som meddelelsen skabte foretog jeg derfor ingen ting, men det gjorde ikke noget for jeg hvde fået installeret adobe allerede.
VH sus
PS jeg tillader mig senere på dagen at vende tilbage med et nyt spørgsmål, som jeg har rejst før, men aldrig fået løst på en tilfredsstillende måde. når jeg henvender mig igen, er det fordi, at jeg tænker, at der kunne være kommet en løsning siden jeg rejste spørgsmålet for dig for første gang.
kan ikke åbne mine pdf filer
-
- IRC nickname: sus