Gå ind i Softwarecenter, søg efter "Google earth" og slet det helt.
Gå ind på http://www.google.com/earth/download/ge/agree.html , vælg om du vil hente 32 eller 64 bits udgaven (hvis du ikke ved om du kører 32 eller 64 bit, er her en guide om det http://www.freedomnotbeer.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=98&Itemid=102#52u ).
Dobbeltklik på den downloadede .deb fil og følg installationsvejledningen.
Problemer med google earth
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
Re: Problemer med google earth
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Google er vist stoppet med at lave deb pakker, men har ikke opdateret deres side.
Kør følgende kommando, det tager en rum tid men de skulle ende med at du har den seneste google earth pakke liggende i din hjemme mappe klar til installation ved et dobbelt klik.
Kør følgende kommando, det tager en rum tid men de skulle ende med at du har den seneste google earth pakke liggende i din hjemme mappe klar til installation ved et dobbelt klik.
Kode: Vælg alt
sudo apt-get install googleearth-package lsb-core
sudo make-googleearth-package --force
-
- Geografisk sted: Erslev på Mors
AJenbo skrev:Google er vist stoppet med at lave deb pakker, men har ikke opdateret deres side.
Kør følgende kommando, det tager en rum tid men de skulle ende med at du har den seneste google earth pakke liggende i din hjemme mappe klar til installation ved et dobbelt klik.Kode: Vælg alt
Det prøver jeg...
Lubuntu 18.04 LTS
-
- IRC nickname: How to be me
AJenbo skrev:Google er vist stoppet med at lave deb pakker, men har ikke opdateret deres side.
Kør følgende kommando, det tager en rum tid men de skulle ende med at du har den seneste google earth pakke liggende i din hjemme mappe klar til installation ved et dobbelt klik.Kode: Vælg alt
hvis jeg følger ovenstående, skriver den jeg har den sidste nye "det er en bin" og når jeg klikker på den kører dimsen lidt, hvorefter der intet sker
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Er det terminalen der skriver det? Hvad er den nøjagtige fejlbesked? Kommandoen skulle gerne oprette en googleearth_6.0.3.2197+0.6.0-1_amd64.deb (eller ca. der omkring) i din hjemme mappe.