Laoshi og AJembo, tusind tak for jeres hjælp og tålmodighed. Det er altså noget stort at skifte over til Linux, især det, med at få lært en ny tankegang og logik. Jeg kan følge med i hvad I siger og det går stille og roligt fremad.
Jeg legede lidt med tilladelser i går -der er lidt i Laoshis anvisninger med Bluefish og jeg kendte lidt af det i forbindelse med FTP og webdomæner.
Nu har jeg løst problemet, men jeg skulle lige gå igennem alle mine mapper: projektets rodmappe, images mappe og images undermapper - Jeg har jo alligevel en mindre fejl: jeg kan ikke få en billed-carrousel vise billederne, men den fejl vil jeg vente med.
Flere spørgsmål dukker op:
-Er jeg nødt til at gøre det her hver gang jeg kopierer en projekt fra min USB? Jeg har jo mange mapper (billeder, projekter, musik, osv jeg vil en dag flytte fra windows) og jeg vil gerne have overflytning går så let som muligt.
-Så er det, med terminal igen. Hvordan kan jeg få lidt mere at vide om det? Jeg forstår f.eks. ikke forskel på chmod og chmod -R også efter at have tasted chmod --help
... og der er sikkert en måde at kopiere filer fra USB'en til min mappe med den?