Når nu fandt jeg nogle gamle ram(2gb) som passe til min pc.
Jeg ved ikke om de også har den samme fejl(Memory Hole At 15M-16M) som de andre!!
I hverfald genstater min pc endnu
/var/log/kern.log.1 med de nye/gamle ram(2gb) http://paste.ubuntu.com/640807/ taget lige efter genstart!
Jeg laver en memtest86+ i nat på det nye ram før at se om de også har (Memory Hole At 15M-16M)!
Jeg har lagt mærke til at min Samsung SyncMaster 226BW fladskærm begynder at flemmer lige før computerne genstarter
denne skærm er rimligt godt brugt og opføre sig mærkeligt(jeg skal først tænde den, så hive vga stiket ud, slukke skærmen, tænde skærmen igen, indsætte vga stiket og så virker skræmen) så ved ikke rigtig om det der flemmer sjov lige før genstart har nået med nået at gøre
Mvh Voidcode.
Ubuntu genstarter efter jeg opgradered til 11.04
-
- Geografisk sted: Hvidovre
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Ubuntu genstarter efter jeg opgradered til 11.04
Memory Hole At 15M-16M er en BIOS feature der måske kunne afhjælpe problemet, hvis det skyldes en RAM fejl netop i det område.
Problemet kan også ligge i memory controlleren eller andre dele der har med hukommelsen at gøre, så hvis du stadig får fejlen i men test, er det nok nærmer noget med selve maskinen. Har du i øvrigt prøvet om skærmen virker bedre med en anden maskinen?
Problemet kan også ligge i memory controlleren eller andre dele der har med hukommelsen at gøre, så hvis du stadig får fejlen i men test, er det nok nærmer noget med selve maskinen. Har du i øvrigt prøvet om skærmen virker bedre med en anden maskinen?