ny bruger, net og grafik fejl
-
Re: ny bruger, net og grafik fejl
jep, har prøvet med 173 driveren, præcis samme problem.. syns snart jeg har læst alt på hele nettet omkring problemer med nvidia 8600 og ubuntu, der er mange, men kan slet ikke finde noget omkring password under opstart.. nu er jeg ved at være godt træt af det...
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Det at den spørg efter adgangs kode er ikke noget særligt der sker, det sker ved alle maskiner, man får bare ikke set det fordi det grafiske miljø normalt er ved at starte op på det tidspunkt, så det eneste der sker er at din X-server (grafiskmiljø) er meget lang tid om at starte.
-
- IRC nickname: sound
- Geografisk sted: København
Det lydder faktisk lidt som samme problem jeg har med min vaio og 10.10. Jeg kan dog ikke huske hvilket grafikkort der er i den (andet end at det er nvidia)
hvilken ubuntu er du på? er det 32 eller 64 bit?
min løsning var at installere NVIDIA-Linux-x86_64-256.53 (jeg kører 64 bit) driveren manuelt og lade denne konfigurere kortet. Der er dog godt nyt da mit kort virker perfekt ud af æsken med natty, så vi kan jo håbe på at dit gør det samme
hvilken ubuntu er du på? er det 32 eller 64 bit?
min løsning var at installere NVIDIA-Linux-x86_64-256.53 (jeg kører 64 bit) driveren manuelt og lade denne konfigurere kortet. Der er dog godt nyt da mit kort virker perfekt ud af æsken med natty, så vi kan jo håbe på at dit gør det samme
-
Det er 64-bit. Som sagt så er jeg helt ny/blank indenfor Ubuntu, så når du siger installere manuelt, kunne du lige så godt prøve at forklare mig vejen til en ukendt by i rusland på hollandsk:)
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Prøv på http://nvnews.net/vbulletin/forumdisplay.php?forumid=14 jeg er sikker på de ved noget mere om det.