Ok, det lyder godt.
Siger du ikke også lige til her i tråden når den er klar.
Der er forøvrigt en ting jeg ikke helt forstår, og det er at når synaptics driveren er i systemet, hvorfor kan de ikke bare aktivere den, så vi kan bruge almindelige settings?
Script ved login
-
- IRC nickname: mote
- Geografisk sted: Århus
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Script ved login
Jeg kan eventuelt hjælpe dig med at pakke den.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
mote skrev:Ok, det lyder godt.
Siger du ikke også lige til her i tråden når den er klar.
Jo, selvfølgelig - det havde jeg skam også tænkt mig at gøre - også uden at du havde spurgt. Det er at være ubuntu overfor andre.
"What is Ubuntu?" - Interview with Nelson Mandela
Det er ikke om styresystemet Ubuntu, men om hvad det betyder at være ubuntu.
mote skrev:Der er forøvrigt en ting jeg ikke helt forstår, og det er at når synaptics driveren er i systemet, hvorfor kan de ikke bare aktivere den, så vi kan bruge almindelige settings?
Jeg kender ikke rigtig til at bruge synaptics input driveren.
AJenbo skrev:Jeg kan eventuelt hjælpe dig med at pakke den.
Det lyder godt.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Jeg gør lige opmærksom på at jeg lige har fået en opdatering ind til X.orgs input drivers her i dag (25. januar 2011) kl 07:47, så måske efter en opdatering virker det - bedre?
Husk at genstarte din X server. (Lukke alle programmer - huske at vente på firefox som kan være længe om at lukke ned, log så ud, og tryk CTRL+ALT+BACKSPACE tastekombinationen).
Den tastekombination skal dog først lige aktiveres inde fra System > Indstillinger > Tastatur før at den tastekombination genstarter X serveren. Alternativt kan man bare genstarte Ubuntu.
I Tastatur skal man gøre det her (kun Ubuntu - det er anderledes i Kubuntu):
klik på Layout fanebladet, og klik på "Indstillinger ..." knappen nederst til venstre.
Klik på teksten "Tastesekvens for at slå X serveren ned", og sæt et flueben ud for den eneste valgmulighed, som er "Control + Alt + Rettelsestast".
Til sidst trykker du på anvend på hele systemet, og indtaster din kode og trykker på godkend knappen (knappen kan hedde noget andet hos dig)
Backspace eller rettelses tast hedder på mit Logitech tastatur "slet tilbage" , og har en <-- pil på sig, og er placeret lige over retur/enter tasten.
/Lars
Husk at genstarte din X server. (Lukke alle programmer - huske at vente på firefox som kan være længe om at lukke ned, log så ud, og tryk CTRL+ALT+BACKSPACE tastekombinationen).
Den tastekombination skal dog først lige aktiveres inde fra System > Indstillinger > Tastatur før at den tastekombination genstarter X serveren. Alternativt kan man bare genstarte Ubuntu.
I Tastatur skal man gøre det her (kun Ubuntu - det er anderledes i Kubuntu):
klik på Layout fanebladet, og klik på "Indstillinger ..." knappen nederst til venstre.
Klik på teksten "Tastesekvens for at slå X serveren ned", og sæt et flueben ud for den eneste valgmulighed, som er "Control + Alt + Rettelsestast".
Til sidst trykker du på anvend på hele systemet, og indtaster din kode og trykker på godkend knappen (knappen kan hedde noget andet hos dig)
Backspace eller rettelses tast hedder på mit Logitech tastatur "slet tilbage" , og har en <-- pil på sig, og er placeret lige over retur/enter tasten.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Det ser ikke ud til at opdateringen til X.orgs har gjort noget forskel.
Til gengæld er scriptet blevet kørt succesfuldt undtaget én gang de fem-seks gange jeg har logget ind siden jeg lavede mit indlæg. Der kom en ny beta af Ubuntu One klienten før weekenden (som ret faktisk virker), det kan være den som gør forskel.
Til gengæld er scriptet blevet kørt succesfuldt undtaget én gang de fem-seks gange jeg har logget ind siden jeg lavede mit indlæg. Der kom en ny beta af Ubuntu One klienten før weekenden (som ret faktisk virker), det kan være den som gør forskel.
-
Multitouch software til Ubuntu 11.04
mote skrev:Det ser ikke ud til at opdateringen til X.orgs har gjort noget forskel.
Til gengæld er scriptet blevet kørt succesfuldt undtaget én gang de fem-seks gange jeg har logget ind siden jeg lavede mit indlæg.
ok
mote skrev:Der kom en ny beta af Ubuntu One klienten før weekenden (som ret faktisk virker), det kan være den som gør forskel.
Det er helt sikkert ikke den, for den har ikke noget at gøre med at modtage input til X serveren.
Nå, men der er nyheder om Natty:
"Multitouch Input through X update": http://www.ubuntu.com/content/chase-douglas-multitouch-input-through-x-update
Så noget pre-release multitouch software til Natty. Den færdigtudviklede multitouch software kommer nok i næste Ubuntu version.
/Lars
-
Nu har jeg fået Natty installeret, og det ser ud til at vores problem ned manglende 2 finger scroll er blevet fixet.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
På det nye forum har vi fået sådan en mark knap til at markere emner som løst, tryk på [V ] ud for det indlæg du mener løser problemet.
-
Åh...
Tak!
Tak!