Voddler

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Re: Voddler

Indlæg af zob »

Så burde du kunne oprette et shortcut ved at skrive følgende i terminalen:

Kode: Vælg alt

cp /home/vilde/Desktop/voddlerplayer.22aa32e1c519f8fb77514a36dc6c2ae2c623240f.1.desktop /home/vilde/Skrivebord/
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Og ja. Til din sidste kommentar om opdateringsproblemet. Det var også det der begyndte at ske for mig, og da jeg heller ikke syntes at indholdet ramte min smag særlig godt, besluttede jeg mig for ikke at bruge mere tid på det og afmeldte servicen. Men hvis vi finder ud af noget er det jo fint, måske er der andre i samme situation.
Er det nødvendigt at ændre brugernavn?
Og ja. Det lyder som om at filuren fra bloggen ved en del. Det han ser er, updatechecket indeholder også et check af om det er windows eller Mac og hvis det ikke er det, så hænger den bare. Det er så lykkes ham at hacke sig gennem det problem, men selv efter den bedrift kan han ikke starte filmen. Men det er nok en god idé at holde øje med hvad han finder ud af, evt. kontakte ham. Noget siger mig at hvis han ikke kan finde en løsning, så kan du og jeg heller ikke.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Hmm skal man have en net forbindelse fra Telenor for at prøve det? Eller vil jeg godt forsøge hat hacke lidt på det, det er da lykkeds mig at hacke YouSee kabel tv så man kan leje film og starte og stoppe tv direkte fra computeren, så måske kan jeg også finde ud af noget her :)
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Det tror jeg man skal. Men måske kan man bestille det direkte fra voddler (som jeg mener er norsk): http://www.voddler.com/

Andre links: http://opdagelse.telenor.dk/Bliv-underholdt/Film/
http://www.telenor.dk/privat/kundeservi ... vice/film/
http://getsatisfaction.com/voddler/topi ... nux_client
Kommentarerne her: http://www.version2.dk/artikel/14869-vo ... aming-i-dk
Min oprindelige guide (lidt optimistisk i tonen, set i bagklogskabens lys): viewtopic.php?f=11&t=10740
Og så selvfølgelig de links Stine referer til.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Har kigget lidt på det, tror man kan komme lidt længere med det hvis man installere firefox til windows under wine.
Man det er godt nok lidt fjolldet at at de bruger en platforms uafhængit programerings sprog (adobe air) til størstedelen men så pakker det hele ind i en platforms specefik pakke.
Hvis de bruger for mange selvopfundne protokoller kan jeg nok ikke gøre så meget, men ender det ud i at selve videoen sendes over noget normalt flashligendestreaming så burde det nok kunne omgåets.
Senest rettet af AJenbo 30. nov 2010, 18:14, rettet i alt 2 gange.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Ja. Det SKAL være firefox til windows under wine, ellers virker det slet ikke. Men den skulle også gerne blive installeret hvis man bruger det script der refereres til i den guide jeg har lavet tidligere (og i øvrigt skulle det være den der åbner hvis man bruger shortcut der jo som vi lige så bliver oprettet i /home/user/Desktop/).
Her er scriptet: https://github.com/geexercise/ubuddler/ ... staller.sh

Han kommenterer faktisk i scriptet (så jeg lige nu) at den seneste version af air er buggy med voddler. Måske ligger problemet her...?
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

bitTorrent delen er en forstor mundfuld for mig at klare, måske kunne nogen med en masse fritid starte et projekt om at bygge en fri voddler klient.
Er godt nok også lidt forbavset over at det er content providers (film selvskaberne) og ikke service yderne (voddler) der skal have lov til at bestemme hvilket platforme voddler må udvikle klienten til.
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Jeg tror heller ikke umiddelbart at det er et sted man bør lægge alt for mange kræfter indtil flere klager deres nød. Jeg har ikke hørt ret meget snak om ønsker om voddler her på forum og jeg tror snart det er et år siden at telenor begyndte med servicen.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Vil tilsidst lige tilføje at det er ironisk at de bruger et Open Source program til deres installer :|
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Faktisk tror jeg oprindeligt det var deres plan at det skulle fungere på linux, men som du selv nævner blev det standset af indholdudbyderne. Nogle gange er verden lidt svær at forstå.
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

zob skrev:Faktisk tror jeg oprindeligt det var deres plan at det skulle fungere på linux, men som du selv nævner blev det standset af indholdudbyderne. Nogle gange er verden lidt svær at forstå.

Tror det drejer sig om noge høje herre der tror Linux = Pirater, og ikke forstår at deres videoer ikke er mere sikre af kun at køre på de 2 andre platforme.
Stine Eklund

Indlæg af Stine Eklund »

AJenbo skrev:
zob skrev:Faktisk tror jeg oprindeligt det var deres plan at det skulle fungere på linux, men som du selv nævner blev det standset af indholdudbyderne. Nogle gange er verden lidt svær at forstå.

Tror det drejer sig om noge høje herre der tror Linux = Pirater, og ikke forstår at deres videoer ikke er mere sikre af kun at køre på de 2 andre platforme.

Fandt lige det her på nettet:

Svar til Nicolaj: Nej, Voddler er designet til aktivt at forhindre eksempelvis Linux-brugere i at se deres indhold, hvis man ellers kan fæste lid til nedenstående indlæg i Voddlers supportforum:

This change is just a cynical and vindictive ploy to stop people running Voddler on Linux. Up until now it has been possible to install VoddlerNet under Wine and then extract the Adobe Air application from the installation package and install it natively under Linux (since the whole point of Adobe Air is to be cross platform). This worked fine when the Air Application allowed you to browse and select which movie to play, but now it doesn't work as the link to play the movie on the web page makes a check to see if you have the Adobe Air application installed but even if you do have it installed on Linux it just keeps telling you that to play the movie you need to download Voddler. They are effectively using the web page to filter out platforms that they don't want to or aren't allowed to support even if there is no technical reason why not. This is not an effective filtering mechanism and it will only be a question of time until someone finds a workaround.

Så jeg tror måske jeg må droppe voddler. Det er godt nok noget øv. Og det er også irreterende når nu det virkede med windows og jeg er jo kunde hos telenor, men kan jo så ikke drage fordel af deres tjenester. Bare fordi jeg ikke vil benytte windows.
Nå men jeg opgiver ikke helt. Er inde og kigge på sider hvor der diskuteres hvordan man kommer ind. På et eller andet tidspunkt lykkedes det vel.

Venlig hilsen
Stine