Kartoffelwomen skrev:Soundpartner: Nej jeg har ikke genstartet den, det må jeg lige prøve. Det tager lidt tid men så vender jeg tilbage. jeg har også lige prøvet "stra"s råd og der skrev den følgende bagefter: janni@znote:~$ sudo apt-get install sun-java6-jdk sun-java6-plugin sun-java6-fonts flashplugin-nonfree msttcorefonts non-free-codecs ubuntu-restricted-extras libdvdcss2 gnome-splashscreen-manager gparted ntfsprogs startupmanager bum compizconfig-settings-manager emerald sysinfo powertop smartmontools hddtemp [sudo] password for janni: Indlæser pakkelisterne... Færdig Opbygger afhængighedstræ Læser tilstandsoplysninger... Færdig Pakken sun-java6-jdk har ingen tilgængelig version, men der refereres til den i en anden pakke. Det kan betyde at denne pakke blevet overflødiggjort eller kun kan hentes fra andre kilder E: Pakken sun-java6-jdk har ingen installationskandidat janni@znote:~$
Det har jeg opfattet som om det ikke kan lade sig gøre at lægge adobe flash player i mit program ??
Nej, det er sun-java du ikke har installeret.
Har du husket at gøre dette først
Gå til System -> Administration -> Softwarekilder, indtast din adgangskode og klik på fanen Anden software. Sæt flueben foran "http://archive.canonical.com/ubuntu lucid partner"
JUHUUU, NU VIRKER DET HELE ... Jeg fandt ud af at jeg godt kunne lægge billede ind på DBA (som var umuligt før) og på FB kunne jeg se videoen hvis jeg bare ikke trykkede på den lille trekant på filmen for at starte den, der skulle jeg trykke mig ind til højre for at gå til yuotubesiden, den kunne ikke afspilles på FB. Men så gjorde jeg det som "STRA" skrev jeg skulle gøre inden jeg kørte koden, og nu virket det. Jeg kan ligefrem noget jeg aldrig har kunnet før, nemlig uploade en video på FB, det har jeg ikke kunnet før. Det tager bare sin tid, ca 50 min for en video på 1 min og 27 sek.. Men det er nok pga min langsomme hastighed på mit (kablede) bredbånd, det er vist noget med 3,5 (ved ikke de andre tal)
Jeg siger TUSIND TAK FOR HJÆLPEN herinde. Det er bare så herligt at finde nogle hjælpsomme mennesker der kan hjælpe, jeg kender virkelig ingen som kender dette system da alle mine venner har windows. Jeg er rigtig glad for at lære denne side at kende, og kunnet erfare at kunne få den rette hjælp så hurtigt som helt ny bruger af siden, ved godt hvad næste projekt bliver (installering af ny printer der er sat op til windows/lavet til eller hvad det nu hedder. Ved den kan "omprogrameres" til Linux.) men det er ikke så vigtigt lige nu. Så må jeg oprette en tråd i en anden kategori om det. Men tusind tusind tak for hjælpen med mit "flash" problem...
Hvis du kan sætte printeren direkte til din computer med usb så skulle den helst installere sigselv. Hvid du vil dele den over et net værk så har jeg bedst erfaringer med at sætte det på ubuntu maskinen og dele den der fra.
Det er altså ret underligt, for efter jeg fik installeret "adobe" har det hele virket siden. Men der popper stadig det er op med: "THE ADOBE FLASH PLUGIN HAS CRASHED" Altså også med den "sure legoklods" og så teksten. MEN det virker altså selvom den skriver det...